Ce urasc cel mai mult la un interviu

Anul trecut am aplicat pentru un post la Metro Romania. Da-i si suna-ti cunoscutii, incearca sa afli cam cat se ofera pentru postul ala, daca e ‘dinainte ocupat‘, fa-ti scrisoare de intentie in romana si engleza, reverifica-ti cv-ul, documenteaza-te etc. Apoi am mers la interviu. 15 minute cu un referent HR plictisit de viata, care-mi explica mie ce face Metro Romania aici din 1996, desi abia i-am explicat ca am si colaborat cu niste departamente de-ale lor la niste proiecte de-a lungul anilor. Da-i si pune-i intrebari inteligente. Apoi peste 30 de minute cu creatura (si cu HR-istul de fata). 30 de minute de demonstrat unei persoane total lipsita de cunostinte tehnice ca sunt persoana potrivita pentru ceea ce vor ei. Pentru ca la sfarsit sa imi comunice cu zambetul pe buze “da, ca sa fiu sincera cu tine, sa stii ca eu deja alesesem pe cineva pentru postul asta, dar am zis sa te chem si pe tine… asa“. N-am injurat femei in viata mea, dar in momentul ala mi-a fost cel mai greu din viata mea sa ma stapanesc sa nu imi incalc unul dintre principiile de viata. Si dupa toate astea, a trebuit sa ies in caldura verii bucurestene si sa ma intorc la munca sa-mi termin treaba pentru ziua aia.

Mi-am jurat ca n-o sa mai aplic in viata mea la un job in domeniul asta sau la vreo corporatie. Nu face niciodata promisiuni pe care nu le poti tine, nu? Hăhăhă.

Te aranjezi, afli cat mai multe posibil de acasa despre interlocutor, firma etc., iti pregatesti cateva idei pe care sa te bazezi in caz ca te blochezi, apoi te duci la interviu.

Acolo, pentru 10-20-30 de minute (cel mai lung la care am participat – fara vreun test – a Imagedurat cam 50 de minute) te vinzi cat mai bine. Faci tot posibilul sa le demonstrezi interlocutorilor ca esti destept, ca esti omul potrivi pentru ei, ca esti mai bun decat toti ceilalti si ca nu esti o sursa de probleme pentru ei, ci de solutii.

Dupa asta urmeaza partea cea mai enervanta. Nu, nu eventualele teste ale aptitudinilor, alea mi-au placut intotdeauna. Iesirea din bula in care te bagi in timpul interviului. Nu mai trebuie sa fii atent la tot ce spui, nu mai trebuie sa privesti un interlocutor in ochi, nu mai trebuie sa fii atent la tot ce debiteaza un necunoscut (desi poate stiai deja ce-ti zice sau pur si simplu nu te intereseaza), nu mai trebuie sa-ti pese de ce opinie isi formeaza un necunoscut despre tine. De multe ori, cand ies dintr-un interviu, ma simt ca un scufundator care trebuie sa iasa la suprafata dupa un timp petrecut sub apa si care are dificultati in a se readapta cu presiunea atmosferica.

Ok, nu m-am scufundat niciodata, nu stiu pe pielea mea cum te simti cand trebuie sa treci prin represurizare, camere hiperbarice samd. Dar imi imaginez ca e dificil si intr-o masura… asemanator.

 

Leave a Reply

