Cateva concluzii dupa 1 an de invatat pentru a deveni asistent medical

Aseara am dat ultima lucrare. Cu exceptia materiilor de nursing, unde mediile se vor Imageincheia dupa perioada de practica (inca 1 luna si jumatate), astazi voi avea ‘situatia incheiata‘ la toate celelalte materii.

• In functie de interesul profesorilor – dar si de cat de interesanta mi s-a parut materia, am avut materii la care n-am invatat mai nimic si am avut materii la care am invatat foarte mult.

La Sociologie – nu stiu nimic dupa 4 luni. Mare surpriza, mare pierdere. La Farmacologie – stiu mult prea putine fata de cat as fi vrut sa invat. La Biofizica – 1 semestru pierdut, in care profesorul nu ne-a invatat chiar NIMIC (explicarea utilizarii unui soft free ca DiCom Works nu e “predarea unor notiuni de Biofizica si Asistenta medicala in Radiologie“). La BVP – am pierdut cam multe ore, o materie stufoasa dar greu de predat. Aici imi promit sa mai aprofundez eu niste notiuni predate. La Embriologie/Genetica am invatat cele mai multe lucruri. Pacat ca unele nu-mi vor fi prea utile ca asistent medical generalist. Nursing – foarte putine lucruri invatate pentru materia de baza a meseriei asteia. Asta poate si din cauza ca predarea se face ‘din manual’, fara manechin/practica. Si din cauza ca am pierdut multe ore (de, orele incepeau inainte de-a putea eu pleca de la serviciu). Din fericire, o parte din cunostinte le pot dobandi in practica. Din nefericire, asa pot foarte usor sa invat niste proceduri gresite de la niste oameni care le fac gresit dintotdeauna. Informatica – ha, ha: Powerpoint si Access? Poate le-o fi fost utila aceasta materie catorva colege care n-au deschis softurile astea in viata lor. POATE!

• La orice scoala, oricat de relaxata ar fi si oricat de mici cerinte ar avea de la elevii sai, poti invata multe lucruri, trebuie doar sa ai un pic de dorinta de-a invata. Daca vrei un mediu mai competitiv, e posibil sa te simti frustrat dupa o vreme cand vezi ca poti sa nu inveti mai nimic si sa iei note relativ mari.

• Banul e rege la privat. Oricat de mult ar sustine directorii ca vor sa pregateasca profesionisti intr-o anume meserie, totul se reduce la profitabilitatea scolii. Atunci cand iti trebuie cateva sute de elevi in fiecare an de scoala ca sa nu incepi sa pierzi bani, promovezi toate loazele, fara prea mare bataie de cap. Nu vor promova examenul final de a deveni Asistent Medical? Asta e, macar tu “i-ai dus pana in anul 3”. Slava Domnului ca examenul final, desi e relativ simplu, e suficient de stufos incat sa poata fi picat.

1 an de scoala trece incredibil de repede. Parca mai ieri incepeam scoala si ma dadeam cu capul de pereti “cum o sa rezist 3 ani?”.

• Cand am dat admiterea (vorba vine, a fost un examen banal) mi-am jurat ca nu voi mai munci decat pana-n septembrie. Dupa ce am inceput scoala, mi-am jurat ca o sa mai muncesc pana-n decembrie. In vacanta de iarna mi-am jurat ca mai muncesc pana-n vara. Acum chiar nu stiu ce sa fac. Pe de-o parte, sunt obosit. Nu mai rezist multa vreme la programul plecat dimineata – muncit pana la 16-17 – fuga spre scoala – intors noaptea la 21:00 – 21:30 zi de zi. Am renuntat la sala, la orice sport facut in timpul saptamanii. Am cu 5 kg mai putin decat in vara trecuta (si NU sunt 5 kg de slanina pierdute).

Desigur, asta e si din cauza ca mi-am batut capul cu scoala. Daca alegeam sa chiulesc pe rupte, sa nu invat nimic si sa vin doar la cateva ore de practica si pe la ultimele ore din semestre (ca unele colege), as fi terminat anul 1 fara nici o problema – si fara griji suplimentare. Dar nu pentru asa ceva am inceput o scoala noua la 28 de ani!

4 Comments

    1. Eh, am avut (destul de multe) colege de 40-50 de ani.
      In scoala mea:
      • Majoritatea celor trecuti de 45 de ani sunt infirmieri/infirmiere care vor sa castige ceva mai multi bani.
      • Majoritatea celor care incep dupa 25 de ani vor sa plece in strainatate (cat mai repede), atrasi de salariile mari promise si de ideea des-vehiculata ca “cererea de asistenti medicali este foarte mare in Occident”.
      Culmea e ca, dintre cele pe care le stiam din promotia precedenta a scolii mele, (aproape) cel mai repede a plecat din tara o doamna de 40 si ceva de ani.

      Succes si tie!

      Liked by 1 person

Leave a Reply

