Gresesc eu daca nu mai cred in povesti frumoase?

La sectia de spital unde fac practica avem internata o doamna in varsta foarte de treaba, care avea o tumora la san. Sa faci o operatie de extirpare de tumora la peste 80 de ani mi se pare un act de curaj enorm. Mai ales cand ai si un accident cardiovascular in istoric.

La o discutie banala, in care o intrebam cum se simte postoperator si daca a venit cineva sa o vada, a inceput sa-mi spuna pe scurt povetea vietii ei. Nu mai are rude (pana la gradul 2). Si-a pierdut sotul la Cutremur, fiica la Revolutie si fiul din cauza unei amigdalite netratate, care a dus la complicatii. Tot zicea ca acum are grija de ea “televiziunea”. Dupa cateva explicatii mai elaborate, de fapt am inteles ca, la cererea ei, un reporter a facut un reportaj despre ea si cum si-a pierdut toti apropiatii. Care reporter a inceput apoi sa aiba si grija de ea. Cumparaturi, o vizita din cand in cand, poate si mancare/menaj din cand in cand (daca am inteles bine – n-am descusut-o, nu aveam de ce). Intr-un final, batrana i-a dat reporterului casa ei (un apartament de 3 camere). Inca locuieste in ea (presupun ca a fost o vanzare cu drept de uzufruct viager). Acum, cat e internata in spital, vine s-o vada zilnic. Anumiti pacienti nu sunt vizitati deloc in spital, desi pe fisele de internare au mai multe rude in viata trecute (pentru contact in caz de urgenta). La naiba, nici macar eu nu mi-am vizitat tatal chiar zilnic atunci cand a fost in spital 3 saptamani.

Judecand dupa antecedentele pacientei si dupa gravitatea starii ei de sanatate, prea usor as putea trage concluzia ca toata atentia care ii este acordata batranei are un motiv ulterior. Sunt eu tampit daca imi trece asa ceva prin cap?

Acum… stiu eu ca de regula, de inselaciuni sunt suspiciosi chiar cei care sunt predispusi sa faca asa ceva. Sau cei ultra-precauti. Sau cei care sunt prea pesimisti de felul lor. Oare sunt eu o persoana rea (sau predispusa la rele) daca  nu sunt deloc incredintat ca toata povestea e un exemplu fericit despre niste oameni buni care au vrut sa aiba grija de un semen cu probleme? Sau pur si simplu m-am obisnuit sa vad doar rau in jurul meu si am ochelari de cal, nu mai sunt in stare sa vad si binele, chiar atunci cand ma loveste in fata? Oricum, macar sper sa ma inselImage.

copyright poza: 1comewhatmay.blogspot.com

 

1 Comment

Leave a Reply

