Inca o campanie idioata de la BRD

Cea mai proasta banca din Romania. Am avut 1 an si 1 luna de zile un cont la ei. In viata mea n-o sa le mai dau vreun leu (de-al meu, cel putin). 🙂 Ultima lor campanie e o mare prostie

Prin “Serviciul de economisire la plata cu cardul” iti ofera posibilitatea de-a transfera intr-un cont de economii o suma de bani la fiecare plata cu cardul. Nimic inovator, nimic extraordinar. Nu inteleg cu ce vor ei sa atraga un client nou pentru a plati cam cele mai mari comisioane de pe piata, in conditiile in care nu ofera practic nici un avantaj.

Singurele elemente de atragere a atentiei sunt un cuvant tampit inventat (cumparamisirea) si un comision imens de 25 de lei (pentru un numar limitat de clienti).

NICI O INFORMATIE despre dobanda pe care o ofera in contul de economisire ales. NIMIC. Nici in reclama radio, nici in afisele din sucursale, nici in fluturasi nici pe bannerele stradale. Eu, unul, cand aud ‘hai sa economisesti la noi‘, in primul rand ma gandesc la dobanda oferita. Apoi la cat de sigura pare banca (adica nu as depune nici macar 1 leu la o banca greceasca in zilele astea, orice ar zice Isarescu sau mai stiu eu cine). Ei bine, BRD nu considera aceasta informatie drept importanta.

Daca economisesti bani la o banca, vrei sa primesti ceva in plus la suma economisita. La 3% dobanda anuala, daca scazi comisioanele lunare, comisioanele de retragere numerar, comisioanele anuale si alte comisioane, ramai cu fix nimic. Deci CE ECONOMISESTI la BRD?

Ca sa ajungi la dobanzile pe care le ofera trebuie sa scormonesti serios intr-un site in care navigarea e greoaie. Pana la urma am gasit. 3,4% sau 3,65%. ING ofera o dobanda mai buna (4%) pentru un produs mult mai eficient. Pentru sumele nou-atrase ofera o dobanda mai mare. Millenium Bank ofera o dobanda mai mare de-atat pentru un cont de economii standard. La un depozit pe termen fix ofera dobanzi si mai mari. Multe banci ofereau sau ofera niste programe prin care primesti 1-2-3% inapoi din orice plata facuta la anumiti comercianti cu cardul lor (daca primesti salariul la ei sau ceva de genul asta).

Poate de asta nu fac nici o referire la dobanzi. Nu ofera nici macar ceva comparabil cu ce e pe piata.

Problema e ca atunci cand nici nu oferi vreun avantaj real (25 lei nu inseamna nimic), ceri niste comisioane mai mari decat media pietei (care oricum e prea ridicata pentru nivelul de trai al romanilor) si oferi o dobanda sub media pietei pentru sumele economisite – in opinia mea ai un produs prost. Cine e desteptul care s-a gandit ca o sa atraga vreun client nou cu porcaria asta, nu stiu. Dar sunt sigur ca el se considera un mic geniu in marketing si banking.

Nu stiu exact cine e Agentia de Publicitate care are contul BRD acum (GMP sau Leo Burnett), dar cu siguranta n-au vreun Client service capabil sa gandeasca in termeni financiari sau dispus sa comenteze in fata clientului. Campania asta n-ar trebui sa aiba deloc succes. E un esec predeterminat. Cineva ar fi trebuit sa le spuna asta maretilor strategi economici din BRD, poate se scremeau de alta idee, mai vandabila.

Image
umitor, dar adevarat, nu iti spunem ce beneficii iti oferim
Advertisements

2 Comments

  1. Agentia care se ocupa de BRD este ADDV (Havas). In calitate de fost client al lor, pot spune ca am fost multumita de serviciile oferite timp de ani de zile. Libertatea unui Client Service nu este prea mare in zona de preturi, dobanzi, comisioane. Adevaratul responsabil este comercialul din BRD care dispune de studii de piata numeroase si poate face o analiza la rece a pozitionarii produsului sau si a sanselor de a avea un ROI favorabil in urma campaniei. Cum tocmai am cochetat cu ideea de a intra in departamentul de mkt al BRD, in urma a numeroase interviuri pot spune ca echipa de mkt de acolo este in plina restructurare, au plecat multi oameni din pozitii cheie de acolo si vor mai pleca. Nu stiu exact motivul, dar cu siguranta atata timp cat nu vor avea o echipa competenta si stabila lucrurile nu vor intra pe o panta a normalitatii si nici nu ii vom vede cucerind cota de piata.

    Like

    1. In calitate de fost client al lor, pot spune ca nu sunt multumit de serviciile oferite fix 1 an de zile. 🙂
      Cota de piata le tot scade de 4 ani, pierderi tot au, comisioane mari continua sa aiba, provizioanele (care vor deveni pierderi) le tot cresc.
      Sincer, comparand experienta cu ei si alte 6 banci din Romania, tot ce pot sa modific fata de articol e sa spun ca nu sunt chiar cea mai proasta banca din Romania. Exista si mai rau! Dar chiar nu imi pare rau ca piata ii pedepseste.

      Oricum, vorbind strict despre campania cu pricina, nu oferea un produs cu vreun avantaj fata de competitori si oricum nu incerca sa te convinga de avantajele produsului in sine (poate pentru ca nu existau). Dpdv al unui client, nu m-a convins. Dpdv publicitar, a fost o risipa de bani.
      Desigur, poate ma insel. Poate chiar le-a adus nenumarati clienti.

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s