Dificil moment

Tocmai am refuzat un loc de munca in care mi se oferea (100% legal) un salariu mai mare cu 800 lei (nu 140 euro, cum credeam initial) decat in momentul de fata, unde as fi muncit (teoretic) mai putin si as fi putut invata destul de multe lucruri. Singura oferta concreta de angajare primita in ultimele 20 de luni.

L-am refuzat pentru ca era foarte departe de locul unde stau si pentru ca programul de lucru era 100% rigid. Asta ar fi insemnat sa nu mai ajung la peste 80% dintre cursuri si sa renunt la a mai merge vreodata la practica in spitale dimineata. De asemenea, ar fi insemnat sa renunt la orice sansa de-a mai merge in vreun stagiu de practica in strainatate.

Oricat de mult imi spun ca am luat decizia cea mai buna, tot mi-e greu sa trec usor peste ce-am facut: am refuzat un job caldut, (teoretic) mai putin stresant decat cel actual, platit cu un salariu pe care nu l-as putea obtine vreodata in sistemul sanitar romanesc.

 

Nu, nu scriu asta pentru ca vreau simpatie, mila sau invidie. Pur si simplu mi se pare ca imi face bine sa vad scris negru pe alb ce-am facut, ma ajuta sa-mi accept mai usor decizia.

6 thoughts on “Dificil moment

  1. Bine, dar jobul asta ti-ar fi placut mai mult decat cel din sistemul sanitar ? (romanesc sau oricare altul).
    Pentru ca din ce am inteles eu, nu banii te-au facut sa te apuci de noua scoala, ci faptul ca nu iti place ocupatia actuala. Si-atunci, singura intrebare care merita pusa e cea de mai sus.

    Bani mai multi nu te fac neaparat mai fericit daca jobul nu e pe placul tau. Experienta mea este ca nemultumirea a crescut odata cu salariul. Da, acceptiunea generala e ca un salariu mai mare dizolva frustrarile, dar mi-e teama ca e rareori asa.

    Like

    1. Pai intrebarea e un pic gresita – pentru ca nu pot lucra ca Asistent Medical pentru inca minim 20 de luni (pana termin Postliceala si-mi iau diploma). 🙂 Adica pentru inca minim 20 de luni trebuie sa imi pastrez un loc de munca, altfel ajung pe drumuri. Si trebuie sa fie unul care sa-mi permita si sa strang niste bani pentru zile negre.

      Actualul loc de munca a devenit prea obositor – adica am prea mult de munca si oricum nu ajung la cate cursuri as vrea. Plus ca mi-e greu sa mai gasesc vreo motivatie pentru a face fix acelasi lucru pe care-l fac deja de 7 ani de zile pentru acelasi client uricios. Singurul avantaj este ca (inca) nu-mi zice nimeni nimic daca plec pe la 4 (cand se mai poate) si ca pot ajunge usor pe la 10:30 la munca in zilele cu practica la spital dimineata.

      Like

      1. Ok, ai nevoie de jobul actual sau oricare altul pana termini postliceala, dar daca jobul pe care l-ai refuzat te impiedica sa te pregatesti pentru a deveni asistent medical iar actualul iti permite lucrul asta, alegerea facuta pare perfect legitima.

        Like

        1. Corect.
          Dar din pozitia unui om care si-a cautat un nou job timp de aproape 5 ani fara succes – este dificil sa renunt la o oferta concreta care ar fi insemnat bani mai multi, mai putin stres (din cauza muncii – pentru ca m-as fi stresat ca n-ajung la scoala/spital) si oportunitatea de-a face lucruri noi (teoretic) interesante. Adica m-am comportat intr-o anume masura ca oamenii care se plang ca viata le e grea dar refuza sa lupte pentru a si-o schimba. E o problema de “set personal de valori”, ca sa zic asa 🙂

          Like

  2. Anii in care potentialul de invatare este la maxim, sunt pe sfarsite si doar un program de lucru flexibil te ajuta sa ajungi la scoala sau la practica. In plus tu esti pasionat de domeniul medical asa ca in mod cert ai luat decizia corecta. Nu iti pot explica ce mult timp consum eu cu drumul pana la job fiindca e departe de casa.

    Like

    1. Daca aveam 20 de ani, sigur as fi acceptat oferta asta si imi pierdeam week-endurile si noptile ca sa compensez lipsa timpului. Acum nu mai sunt asa dispus la compromisuri de genul asta.
      Asta ma deranjeaza, faptul ca stiu ca e posibil sa fiu deja pe o panta descendenta a capacitatii intelectuale si a rezistentei psihice si fizice – ceea ce imi limiteaza capacitatea de-a lua decizii pe termen lung.

      Like

Leave a Reply

