Cea mai ieftina farmacie din Bucuresti

Nu lucrez pentru vreo farmacie, n-am lucrat vreodata, n-am nici un interes in domeniul farmaceutic. Am ajuns la concluziile mele doar pe baza unor cautari pe price.ro si shopmania.ro, combinate cu intratul in mai multe farmacii ale diferitelor lanturi de farmacii. Preturile medicamentelor variaza. Farmaciile isi modifica preturile in functie de mai multi factori. Opinia mea poate fi gresita – oricine e liber sa-mi demonstreze ca gresesc (cu dovezi). N-am scris articolul asta ca sa recomand vreo farmacie, a fost doar o impartasire a informatiilor acumulate.

Cea mai ieftina farmacie din Bucuresti” este un titlu pentru care se lupta nenumarate farmacii. In opinia mea, cele 5 lanturi mari de farmacii (HelpNet, Dona, SensiBlu, Catena si Centrofarm) au cam aceleasi preturi la majoritatea produselor, cu mentiunea ca cei de la SensiBlu au cele mai mari preturi la majoritatea absoluta a produselor. Poate la medicamentele compensate sa existe o diferenta mai mare, in functie de procentul de reducere suplimentara pe care-l mai ofera unii sau altii. O mentiune speciala ar avea-o farmaciile Belladona, care parca au preturi ceva mai mici la anumite categorii de produse.

Personal, sunt destul de atent la pretul pe care-l platesc pentru orice lucru si in general chiar incerc sa aflu cam cat mi s-ar cere pentru acelasi produs din alte locuri. Desi incerc sa ma feresc de la a lua medicamente “cu pumnul”, ca bolnav de BRGE de 9 ani si ceva, mai devreme sau mai tarziu tot ajung intr-o farmacie pe parcursul unui an. In afara de asta mai am din cand in cand si ceva probleme cu incheieturile/ceva intinderi musculare/ceva dureri de spate (legate de putinul sport pe care-l mai fac) – deci mai cumpar din cand in cand cate un unguent cu efect antiinflamator. Adaugam la asta o sotie care face o viroza/infectie respiratorie cam 1 data la 6 luni si asta inseamna ca intru relativ des in farmacii. Deci concluzia de mai sus vine dupa ce am comparat preturile la destul de multe produse de-a lungul anilor la destul de multe farmacii.

Ideea e ca la unele medicamente, cam toate farmaciile ofera aproximativ acelasi pret. Daca e vorba de niste medicamente generice, fara reclama la televizor, pe care multi nici nu le mai cumpara (pacaliti de aceleasi reclame), cam acelasi pret il vei gasi peste tot. Exemple: paracetamol simplu, aspirina simpla, algocalminul, ospenul (penicilina V), ibuprofen, fasconal samd.

Ei, dar atunci cand se ajunge la medicamente foarte vandute (topul din 2009 e aici), preturile variaza foarte mult. Coldrexul, nurofenul, no-spa-ul, siropurile de tuse, lozenge-urile (Strepsils, Tantum Verde etc.) si multe alte medicamente pot fi cu 10-15 lei mai scumpe decat cele mai mici preturi de pe piata.

Pana acum 3-4 ani, din cate tin eu minte, toate cele 5 lanturi mari de farmacii afisau preturile produselor farmaceutice direct pe site-urile lor. Vroiai medicamentul X, cautai pe site-ul fiecarei farmacii, aflai pretul si unde il gaseai, comparai cu alte farmacii si apoi te duceai si-l cumparai. Rand pe rand, fiecare lant de farmacie a renuntat la aceasta practica. Deloc surprinzator. Un client informat e un client care te evita si se duce la competitorul mai ieftin!

Ei bine, de cativa ani buni am aflat de Farmacia Tei. Inghesuita intr-un spatiu micut, ocupand cam cat 1/3 din spatiile cele mai mici ale unei farmacii mici a competitorilor MARI, farmacia asta are preturi incredibil de mici la nenumarate medicamente. Isi afiseaza preturile si stocurile si pe site, si face si livrari de medicamente (atata timp cat e vorba de produse pentru care nu e nevoie de reteta de la doctor). Stiu, asta poate fi o afirmatie lipsita de fundament. Dar nu e asa. Cu ajutorul site-urilor de comparatie a preturilor (shopmania.ro si price.ro) pot compara preturile de la farmaciatei cu cele ale competitorilor mai mici care totusi isi afiseaza preturile pe site-uri. Din experienta proprie, preturile in lanturile mari de farmacie sunt comparabile cu cele afisate pe agregatoarele astea de preturi, cu mentiunea ca mai degraba tind spre valorile mai mari afisate pentru un produs. Adica daca pe shopmania gasesti un produs cu preturi intre 14 si 27 lei, la oricare dintre cele 5 lanturi mari de farmacii vei gasi in majoritatea cazurilor un pret spre 20 si ceva de lei.

Ce vreau eu sa spun cu asta? Toate farmaciile mari care se lauda cu “preturi mici” sau “preturi bune” sau alte tampenii de genul asta, de fapt mint! Adaosul practicat de farmaciile mari e in general mai mare decat al unora dintre farmaciile mici din piata si in special MULT mai mare decat al celui practicat de Farmacia Tei.

Exemple:

(toate preturile de pe farmaciatei.ro pot fi verificate direct pe site-ul lor, iar preturile din farmaciile mari mi-au fost cerute pe parcursul ultimelor 6 luni, in minim 2 farmacii ale unor lanturi diferite)

cutie de Coldrex lemon, 10 pliculete: preturi on-line intre 12 si 25 lei. La farmaciile mari pretul variaza intre 17 si 20 de lei. La farmaciatei: 11 lei

cutie de Strepsils lemon, 16 pastile: preturi on-line intre 15 si 27 lei. La farmaciile mari pretul tinde spre 20 de lei. La farmaciatei: 9,5 lei

cutie de Tantum Verde, 20 pastile: preturi on-line intre 11,5 si 23,4 lei. La Belladona e 16 lei (verificat de mine acum 1 saptamana), la Catena era vreo 18 lei, la celelate farmacii tinde spre 20 lei. La farmaciatei: 9,5 lei

cutie de no-spa normal (40 mg): preturi on-line intre 7,5 lei si 15 lei. La farmaciile mari e pe la 10-12 lei (verificat de mine in ultima luna). La farmaciatei: 8 lei.

cutie de Nurofen forte (400mg), 12 capsule: preturi on-line intre 10 si 18 lei. La o farmacie mare, pretul e pe la 20 de lei. Pe farmaciatei.ro: 10 lei. Aici trebuie sa mentionez ca ibuprofen 400 (practic acelasi medicament, varianta generica) este 4-6 lei peste tot!

cutie de Sinupret, 50 drajeuri: preturi on-line intre 21 si 36 lei. La o farmacie mare, pretul e pe la 30 lei. La farmaciatei: 23,5 lei

La preturile on-line se adauga costul transportului. La farmaciatei se pot lua comenzile direct de la ei din farmacie.

In loc de concluzie, am niste observatii:

  1. Au aparut cel putin 2 farmacii on-line care ofera preturi comparabile cu farmaciatei (silvafarm si farmaciaetero). Deci se poate sa se vanda ieftin si sa se faca profit!

  2. De Farmacia Tei au aflat o gramada de oameni. Desi au 5 case de marcat cu 6-8 farmacisti pe tura, tot timpul e coada la ei. Cand mai trec prin zona (vara), coada e pana-n strada (30-40 de oameni). Langa sediul lor sunt vreo 3-4 farmacii mari. Niciodata n-am vazut mai mult de 1 ratacit prin ele. Ma intreb daca alea nu merg in pierdere…

  3. Lanturile mari de farmacii se tot plang de faptul ca nu e profitabila afacerea cu medicamente. Asa sa fie, oare? Citez de aici: “Farmaciile au o marjă de profit de 13-14%, prin­tre cele mai mici din Europa… Dacă lanţurile nu mai reuşesc să stea pe profit, e un semnal foarte serios şi ar trebui ca cei care reglementează marjele să se sesi­zeze“. Din punctul meu de vedere, lanturile mari de farmacii sunt conduse de niste oameni care si-au construit afacerea fix ca niste bișnițari. Intai au identificat o nevoie, au alimentat-o, apoi au tot crescut preturile (si profitul lor). Acum nu realizeaza faptul ca piata s-a liberalizat si bișnița lor nu mai functioneaza. In loc sa isi schimbe ei politica preturilor, cer ajutorul statului. Mentalitate tipica de afacerist roman.

20 thoughts on “Cea mai ieftina farmacie din Bucuresti

  1. Foarte util! Voi merge si eu pentru prima data la farmacia Tei. Am gasit una din cremele de la Ivatherm la vreo 54 lei la ei comparativ cu 80 lei (!!) cat costa de exemplu in alta farmacie.

    Like

    1. Atentie – asa cum ziceam in post, sunt victimele propriei lor notorietati.
      Daca mergeti acolo la primele ore sau dupa-amiaza (cand se intra/iese de la serviciu), veti sta la coada si 30 de minute.
      Intr-un final… 30 de lei au o valoare (pentru mine, cel putin), dar si 30 de minute au o valoare destul de mare. 🙂 Trebuie sa gasesti un echilibru intre dorinta de-a cheltui mai putini bani pe ceva si timpul pierdut pentru asta.
      Din experienta proprie, ori mergeti la ore mai “bizare” (inainte de pranz/inainte de 16:00) ori faceti comanda pe internet.
      Ori mergeti la alta farmacie, unde in 5 minute se rezolva totul, pentru mai multi bani. 🙂

      Like

    1. Buna seara.
      N-am nici o problema cu a va face publicitate gratuita aici.
      Doar ca daca faceti o afirmatie de genul asta, va rog sa aduceti cateva dovezi. Cam cum am incercat eu mai sus.
      Atunci voi permite si linkul.

      Like

    1. Corect.
      Oricum, din ce am vazut eu, oamenii care merg la farmaciatei cumpara mai multe lucruri, probabil pe principiul “daca tot am stat la coada atata, macar sa nu mai vin a doua oara”.

      Like

  2. Citesc articolul aceasta dupa 2 ani de la aparitie si pot sa spun ca si eu am ajuns anterior la aceeasi concluzie, eu nefiind insa din Bucuresti ci dintr-un orasel aflat la 500 km distanta. Am facut insa comparatie cu farmacile din orasul meu si astazi pot sa spun : un gel de picioare care la mine costa 27 ron, la Tei este acum 18 ron. Asa ca am sa o rog pe fiica mea sa imi aduca creme de la Tei, cand vine acasa, caci app. 10 ron la un tubulet nu e de ici de colo . Am citit articolul cu gandul ca descopar o alta farmacie, in afara Tei-ului. dar am fost placut surprinsa sa alfu ca e vorba tot ce ea. Bravo lor !

    Like

    1. mai sunt si aletele, cum a spus si autorul articolului trebuie doar sa le descoperi . Eu cumpar de ex suplimente alimentare din gama Secom doar de la farmacia SILVAFARM pt ca sunt mai ieftine chiar decat la Tei ( nu mai zic de magazinele Secom ), eu de Tei m-am lecuit, sunt foarte neseriosi .
      Deci comparati inainte de a cumpara orice.

      Like

    1. E amuzant cum aleg sa se promoveze unii oameni in on-line in Romania:
      – venim pe un site sau un blog care face ceva fara interese ascunse
      – nu ne obosim sa scriem un mesaj cat de cat plauzibil, trantim o minciuna “eu comand…”
      – bagam link-uri peste link-uri (am scos unul, ma zgaria la ochi)
      – colac peste pupaza, venim cu afirmatii despre preturi fara sa oferim nici o dovada. Asta desi eu incerc sa ofer o comparatie de preturi in articol. Ma rog, macar site-ul pe care-l promovati are preturile afisate, deci oricine se poate convinge de afirmatiile respective facand o cautare simpla.

      P.S. ca sa nu fiu acuzat de favoritisme, tin sa mentionez pentru curiosi ca cele 2 “comentarii” precedente veneau de pe acelasi IP

      Like

      1. pana la urma daca este o reclama se refera cu adevarat la o farmacie cu preturi mici nu cred ca deranjeaza pe nimeni, eu una vreau sa aflu de cele mai bune oferte si preturi mai ales de la cei care au incercat dar insa nu sunt nici eu de acord cu reclamele mincinoase de plida Catena 🙂

        Like

  3. Am fost și eu odată la Tei-ul ăla mult lăudat, e un coșmar, am stat vreo 30 de minute într-un culoar minuscul undese înghesuiseră vreo 20-30 de clienți la 3 case, în condițiile în care zona și orașul sunt împânzite de farmacii în care bate vântul.
    Unul din secretele prețurilor mici constă în aprovizionarea cu stocuri aflate aproape de expirare.

    Like

Leave a Reply

