N-as fi crezut…

Daca la 20 de ani cineva mi-ar fi spus urmatoarele lucruri, cu siguranta nu l-as fi crezut:

  1. Ca la aproape 30 de ani va trebui din nou sa ma ingrijorez din cauza notelor si a prezentei la ore; ca va trebui sa fac referate din nou; ca voi da din nou lucrari; ca imi va pasa de media mea generala.

  2. Ca la varsta asta o sa ma trezesc cu noaptea in cap, o sa traversez Bucurestiul… ca sa ajung intr-un spital pentru a invata meserie.

  3. Ca o sa ma indragostesc de o femeie frumoasa, ea de mine si ca o sa ma si casatoresc cu ea!

  4. Ca o sa ajung sa castig 1000 euro/luna la doar cativa ani dupa ce am terminat facultatea, dar apoi o sa ajung sa castig mult mai putin dupa doar cateva luni si ca o sa ajung ulterior sa ma gandesc destul de serios la a accepta sa muncesc pentru vreo 1000 lei ca Asistent Medical.

  5. Ca o sa ajung sa ma priveasca cu superioritate sau mila o gramada de lume doar pentru ca urmez cursurile unei scoli postliceale.

  6. Ca o sa trebuiasca sa accept faptul ca nu am suficiente cunostinte pentru a merita respect si ca trebuie sa invat o gramada de lucruri noi macar pentru a ma simti suficient de stapan pe mine incat sa cer respect.

  7. Ca tot ceea ce am invatat pana la varsta asta nu valoreaza aproape nimic. Ca aproape toate cunostintele acumulate de-a lungul unor lungi ani de munca nu-mi vor folosi aproape deloc de-acum incolo si ca oricum in curand nu vor mai valora mai nimic pe piata muncii.

  8. Ca majoritatea colegilor mei de clasa din liceu vor fi mai bine sau mult mai bine platiti decat mine, desi eu am inceput sa muncesc de la 18 ani iar ei pe la 22-23.

  9. Ca la varsta asta o sa ajung sa am dureri de spate mai puternice si mai dese decat mama mea, care a nascut 3 copii, are peste 60 de ani si a fost toata viata ei supraponderala.

  10. Ca nu voi mai juca baschet decat extrem de rar dar ca in schimb marea mea pasiune va fi snowboardul.

  11. Ca din 3 frati, fratele care are cunostintele cele mai putine de limba engleza va ajunge sa emigreze in SUA.

  12. Ca din 4 baieti mari si lati din seria mea de la ASE, desi eu aveam cele mai bune rezultate la invatatura si am inceput primul sa muncesc, eu am ajuns cel mai nemultumit de jobul lui si cel mai prost platit la (aproape) 30 de ani.

  13. Ca o sa invat limba germana din proprie initiativa. Ca o sa ajung sa-mi imbunatatesc limba franceza jucandu-ma 1 an de zile un joc tampit on-line. Ca voi invata si niste italiana, dar nu voi retine mai nimic, din cauza adoptarii unei metode defectuoase de a o invata.

  14. Ca voi avea un blog, de care-mi va si păsa.

  15. Ca viitorul meu pe termen mediu si lung va fi… o mare necunoscuta.

6 thoughts on “N-as fi crezut…

  1. Buna!
    Am sa incerc sa comentez afirmatiile tale cu niste raspunsuri:
    1. Aveam 35 de ani cand am inceput postliceala si ma ingrijoram de note,referate,lucrari,medie.deci…se poate si mai rau.
    2. Ma trezesc la 4.45 dimineata pe a traversa orasul pentru a face o meserie.deci…se poate si mai rau.
    3. Felicitari.Sincere.Am o casnicie minunata de 17 ani asa ca …deci…poate fi mai rau sau mai bine(depinde de fiecare ce isi doreste).
    4. Castigam 1400 de euro in italia(am stat 3 ani acolo).Si totusi m-am intors la 900 pe luna(acum astept marirea pt ca am trecut de debutant). deci…se poate si mai rau.
    5. Cei ce te privesc acum cu superioritate si mila ,cand vor ajunge in spital,ceea ce nu le doresc,se vor uita cu ochii plini de speranta si rugaminti la tine.deci…se poate si mai rau,pt ei.
    6. Notiunea de cunostinte suficiente e relativa pt ca tot timpul e ceva de invatat.Respectul il vei castiga in timp,dar foarte putini il vor aprecia pe fata.Intotdeauna o sa fie cineva caruia nu ii va conveni ca stii mai multe decat el.dar si in acest caz vei simti ca acea persoana isi da seama ca esti mai bun,chiar daca nu o va recunoaste.deci…crede-ma ca poate fi si mai rau.
    7. Aici te inseli amarnic.TOT ceea ce ai invatat te va ajuta.matematica iti organizeaza logica si gandirea,fizica si chimia te vor ajuta sa intelegi fenomenele,reactiile,contabilitatea te va ajuta la introducerea foilor,scazaminte,materiale,samd…Iar nu in ultimul rand,un om care are cunostinte din orice domeniu ,impune respect oricand.deci…daca nu ai toate aceste cunostinte….poate fi si mai rau.
    8. Si majoritatea colegilor mei castiga mai bine.Dar foarte putini spun ca le place ce fac.majoritatea sunt lamentati ca asta e,sa treaca luna ca sa vina salariul.deci…poate fi si mai rau.
    9. Dureri de spate??!!Intreaba un infirmier cum e!asa ca,sigur…se poate si mai rau.
    10. E decizia fratelui tau,dar sper ca e constient in ce sistem se baga.acolo daca nu ai asigurare nici nu se uita la tine(am un prieten doctor in state).din punctul meu de vedere,fara a fi foarte nationalista….E mai rau.
    11. Faptul ca esti nemultumit de jobul pe care il ai inseamna ca vrei ca in primul rand sa-ti traiesti viata asa cum vrei.sa vii acasa obosit dar cand pui capul pe perna sa fii multumit cu tine insuti.Dar in ziua de azi sunt multi care vor sa munceasca dar,din varii motive nu reusesc,deci…se poate si mai rau.
    12. Eu nu am un blog de care sa-mi pese.deci…se poate si mai rau.
    13. Daca iti cunosti viitorul crezi ca mai exista vreun farmec?deci…se poate si mai rau.

    In final,vreau sa precizez ca nu sunt deloc o negativista,ca am o viata foarte frumoasa,in final asa cum am vrut,si grea,si obositoare,si cu nervi,si cu greutati dar,in final,e viata mea si…SE POATE SI MAI RAU.
    SPER CA NU AM PLICTISIT PE NIMENI.
    o zi faina.

    Like

    1. 1. Intr-unul dintre spitalele in care am facut practica anul trecut, am intrat in vorba cu un rezident pe gastroenterologie, care era si ceva preparator la UMF Carol Davila. Imi povestea ca avea 1 student in primii ani de facultate care avea cam 40 de ani, era asistent medical si isi facuse timp sa faca facultatea de Medicina – si chiar se descurca bine. Tot respectul meu. Deci da, e o chestiune de perspective. Dar tot nu ma asteptam sa mi se intample si mie asta 🙂
      2, 4, 8, 9, 11, 12. Corect. Chestiune de perspective 🙂
      3. Multumesc!
      5. Eh, asta nu e neaparat asa. Ma deranjeaza mai degraba faptul ca atat de multi oameni desconsidera o meserie importanta, veche si care poate fi si frumoasa… fara sa aiba niste motive bune.
      7. Aici ma refeream mai degraba la cunostintele acumulate in timpul facultatii si la cele stranse in 9 ani si ceva de munca in Publicitate.
      10. A stiut in ce s-a bagat. Culmea e ca, desi si-a gasit niste joburi prost-platite (pt. SUA) – mult sub nivelul studiilor si jobului avut in Romania… o duc mai bine ca-n Romania, cu tot cu veniturile (mai mari) ale sotiei – care si-a gasit niste joburi mai bune. Oricum, asta a insemnat multa munca (cam 48 ore/saptamana fiecare) si vointa. Si ceva noroc (in primele 16 luni, el n-a avut asigurare medicala, dar sotia da).

      Like

  2. Buna! Le inteleg pe toate, mai putin partea cu femeia frumoasa cu care te- ai casatorit. De ce n – ai fi crezut?! Hai, daca ziceai ca e urata, mai intelegeam. :))

    Like

  3. La 20 de ani lumea nu are decat secrete interesante pe care vrei sa le descoperi, la 30 are foarte multe secrete urate, pe care nu vrei sa le stii. Singurul lucru pe care-l poti face in viata e sa alergi disperat dupa farama ta de fericire. Tu alegi ce trebuie sa sacrifici, baschet, spate, statut financiar…mie mi se pare ca stii foarte bine ce o sa fie viitorul tau. Multa munca, cu incapatanare…pana la urma ” only dead fish don’t swim against the current ”

    Like

    1. Sincer, chiar ma intreb cum voi vedea lucrurile la 35, respectiv 40 de ani. Mai precis, daca esecurile sau succesele din urmatorii ani imi vor schimba mult perspectiva asupra vietii. Pentru ca acesti (aproape) 10 ani m-au schimbat foarte mult.

      Like

Leave a Reply

