Blogul meu are mai multi vizitatori decat site-ul scolii mele

Ceea ce NU e normal!

Eu am avut in medie mai multe afisari pe blogul meu amarat in ultimele 2 luni si jumatate decat au avut cele 2 cele mai mari scoli postliceale sanitare din Bucuresti (zic trafic.ro si alexa.com).

Asta imi spune cateva lucruri:

• Siteurile lor nu sunt optimizate deloc pentru google-search (nu ca blogul meu ar fi, dar eu nu am bagat nici un ban in crearea lui)

• Siteurile lor nu au informatii pertinente. Degeaba au prezentari sterile de 20-40 de pagini cu o gramada de texte goale. Daca vrei sa atragi un elev, trebuie sa-i prezinti situatia cat mai realist si sa-i spui si ce-l asteapta dupa ce termina scoala.

• In scolile/facultatile noastre private/de stat inca persista o mentalitate invechita. Nu e nevoie sa ne adaptam comunicarea la timpurile actuale. Atata timp cat tinerii vin la scoala inca in numar mare, totul a mers ok. Dar in conditiile in care numarul total de adolescenti care ajung la varsta de 18 ani e in continua scadere (multumita natalitatii in scadere de dupa 1990) – asta desi numarul de scoli private a tot crescut – lupta pentru studenti va fi din ce in ce mai dura. Daca eu as fi citit un post ca al meu (adaptat la ASE) acum 12 ani, inainte de-a da la ASE, as fi fugit mancand pamantul de Economie si m-as fi orientat pe orice alt domeniu, la alta facultate.

• Unele scoli au niste oameni angajati pentru a se ocupa de comunicare. Platiti prost, cel mai probabil. N-am nimic cu ei. Dar mie mi-ar fi rusine daca un blog al unui elev mi-ar depasi site-ul scolii la numarul de afisari, site care ar fi responsabilitatea mea. Mai ales ca blogul meu are majoritatea absoluta (peste 80%) a afisarilor doar pe cuvintele cheie “asistent medical” si “AMG“. Adica restul articolelor (inclusiv astea) sunt citite de 2-3 vizitatori razleti si (cateodata) de putinii mei subscribers. Apropo, pentru subscriberii mei: va multumesc ca existati si-mi cititi prostiile (din cand in cand)! 🙂

• Lumea chiar se intereseaza inainte de a alege aceasta meserie. Nu poate decat sa ma bucure asta. Sper din tot sufletul ca am ajutat niste oameni sa nu faca o decizie gresita (sau sa ia o decizie corecta) in legatura cu cariera lor.

• Poti face trafic si fara sa iti promovezi brutal blogul/site-ul pe toate siteurile posibile si imposibile din Romania (asa cum fac niste nefericiti pe site-urile de stiri, de exemplu). Nu va fi cine stie ce trafic, dar suficient pentru a fi relevant in cautarile google.

In incheiere, o mica povestioara. Inainte sa incep cursurile, acum 2 veri, m-am gandit serios la a face scoala in Germania sau Austria. Goethe-Zertifikat B2 l-am obtinut din 2012, niste bani stransi pentru primele luni (mutare, chirie si alte cele) aveam, am vorbit un pic cu o cunoscuta a unei rude care lucra intr-un spital din Germania, am discutat (prin e-mail) cu oameni de la 2 scoli (1 din fiecare tara), am fost la 2 pasi sa fac pasul asta. Pana la urma am ales varianta mai simpla (scoala in Romania), sper sa nu regret asta mai tarziu. Revenind: Ideea e ca o prezentare ca asta mi-a oferit mai multe informatii despre cursuri si sistemul de invatamant decat 10 site-uri ale scolilor de la noi. Asta luand in calcul si faptul ca germana mea nu e perfecta, deci nu intelegeam chiar 100% ce scria in pdf-ul ala. Dar de, nu degeaba sunt tarile astea mai dezvoltate ca Romania – oamenii fac lucrurile diferit si gandesc diferit.

Image

Daca e cineva curios sa vada cum arata si cum e prezentat sistemul de invatamant in Austria (strict pentru Asistenti Medicali – Gesundheits- undKrankenpflege), il rog sa faca un clic pe linkul asta. Daca vreun factor de decizie din vreo scoala sanitara/facultate de la noi va ajunge aici, il rog sa se uite un pic la cum ar trebui sa-si descrie procesul de invatare in scoala/facultatea lui. Culori vii, imagini relevante, grafica adaptata publicului-tinta, informatii putine dar la obiect, cuvinte-cheie, reprezentarea grafica a evolutiei profesionale.

5 thoughts on “Blogul meu are mai multi vizitatori decat site-ul scolii mele

  1. Sunt intru totul de acord cu cele relatate de tine , optimizarea site-ului scolii lasa de dorit , verific saptamanal site-ul si nimic nou , nici macar nu pot crea cont pentru a obtine utilizator in ideea de a imi permita sa fac download la gidul candidatului ( cel cu 1000 de intrebari grila ) , iar admini nu raspund am trimis deja 3 email-uri , ce-i drept e o perioada moarta acum dar vara inainte de admitere sigur o sa inceapa propaganda, lucru care nu e normal ,

    P.s : ma poate ajuta cineva cu ghidul canditatului va rog ?

    Like

    1. Aveam la serviciu un document cu niste intrebari + ceva teorie pentru admiterea de acum 2 veri.
      Doar ca am verificat (din curiozitate) tematica si bibliografia concursului de admitere (pe site) si vad ca au schimbat-o vara trecuta (fata de acum 2 ani).Oare si-au dat seama ca erau intrebarile prea simple? 🙂
      O sa intreb la scoala, sa vad daca pot face rost de ele – si daca a fost intr-adevar mai greu examenul in 2013 (fata de 2012).

      Like

  2. Pentru cei interesati bibliografia si tematica de admitere 2013 a fost :

    Tematica Anatomia şi Fiziologia Omului

    Biologie – Manual de clasa a XI-a; Ioana Ariniş, Mariana Manea, Adriana Vasile; Editura Sigma;
    Biologie – Manual de clasa a XI-a; Aurora Mihail, Florica Macovei; Editura All;
    Sinteze pentru BAC de nota 10 – secţiunea Anatomie şi Fizologie umană
    Editura Gimnasium, autori Ofelia Tănase, Nicoleta Ciobanu, Cecilia Răducu, coordonator Stelică Ene

    1. Funcţia de relaţie
    Sistemul nervos: clasificarea în funcţie de topografie . Compenentele snc (asezare, structură externă şi internă), neuronul (structură, proprietăţi ).
    Analizatorii (vizual, auditiv, cutanat, vestibular) – anatomie si fiziologie.
    Glandele endocrine ( hipofiza, tiroida, suprarenale, pancreasul endocrin, gonade ) – localizare, hormoni secretaţi, efecte definitorii.
    Sistemul osos – scheletul (alcătuire, rol).
    Sistemul muscular – muşchii scheletici (principalele grupe).

    2. Funcţia de nutriţie
    Sistemul digestiv şi digestia – componentele sist. Digestiv ( tubul digestiv, glandele anexe – structura, rol ), transformările alimentelor la nivelul diferitelor segmente, absorbţia intestinală.
    Sistemul circulator şi circulaţia
    – sângele ( elementele figurate , plasma sangvina – roluri),
    – inima ( asezare, structura)
    – vasele de sânge, mica şi marea circulaţie,
    – activitatea cardiacă ( frecvenţa, pulsul, tensiunea ).
    Sistemul respirator şi respiraţia
    – plămânii ( aşezare, structură ),
    – căile aeriene ( aşezare, structură, roluri ),
    – ventilaţia pulmonară, transportul şi schimburile gazelor.
    Sistemul excretor şi excreţia – rinichii şi căile urinare ( asezare, structură, rol ), formarea şi eliminarea urinei.

    3. Funcţia de reproducere
    Sistemul reproducator şi reproducerea – componente, fiziologie.

    Like

  3. Buna Cristian,

    Vreau sa fiu voluntar pe ambulanta, spune-mi te rog frumos cum ai reusit sa iei legatura cu ei (am trimis un mail la S.A.B.I.F. si nu am primit raspuns).

    Multumesc

    Like

    1. Buna.
      Sediul e pe strada Mihai Eminescu, relativ aproape de intersectia mare cu Calea Mosilor.
      Din cate tin eu minte, iti trebuie un aviz de la medicul de familie (sau alt doctor), cazier judiciar (se elibereaza pentru vreo 20 de lei – platibili la Posta – de la sectia de politie unde esti arondata – vezi ca e valabil doar 6 luni), plus vei da un interviu la ei. Daca treci de interviu, iti vor cere actele (ti-am zis de ele inainte pt ca nu le iei chiar intr-o zi), apoi vei face un curs de prim-ajutor cu un educator de la Ambulanta. Apoi vei putea merge pe ambulanta. Nu mai stiu daca iti mai trebuie niste hartii sau nu – informatiile astea erau valabile acum aproape un an.

      Problema e ca nu primesc chiar pe toata lumea, ca dureaza pana se fac cursurile samd. Dar poti invata niste lucruri, odata ajuns acolo…
      Succes.

      Like

Leave a Reply

