Niciodata sa nu zici “niciodata”

La 22 de ani, dupa 4 ani de facultate, eram SIGUR-SIGUR ca:

  • nu voi mai primi note vreodata pentru ce si cat am invatat. Evident, eram foarte prost – chit ca n-ai mai face nici o zi de scoala in viata ta, tot mai faci un curs de specializare, unul de limbi straine, unul de atestare pentru ceva – si niciodata sa nu spui niciodataastea se termina tot timpul cu cate un examen + un calificativ.
  • nu voi mai avea de-a face cu profesori (buni si foarte buni, mai prosti sau pur si simplu prosti)
  • nu voi mai avea vreodata vacante, ci doar concedii
  • nu ma voi mai bucura de zile libere de scoala pe motive meteorologice
  • daca (totusi) voi mai avea “vacante“, cu siguranta n-o sa le petrec… mergand la serviciu
  • voi alerga dupa note pe la sfarsitul unui semestru. La facultate asta se intampla din cauza felului in care era gandit procesul universitar de invatare/evaluare. Acum se intampla din cauza faptului ca sistemul de invatamant postliceal e o struto-camila, in care se noteaza elevul ca la scoala, dar nu i se dau teze la finalul semestrului, nici examene cu valoare majoritara in nota finala, ci niste “teste-sumative“, cu valoare egala cu cea a restului notelor din semestru.
  • nu voi mai avea materii la care sa nu-mi vad un profesor la față decat de 2 ori in 2 luni si jumatate de cursuri (aproximativ 11 saptamani de “predare”). Si ca asta nu se va intampla din cauza ca am chiulit eu, ci din cauza ca (din varii motive)… n-a venit profesorul la scoala.
  • nu ma voi mai ingrijora vreodata de suprapunerea scoala/munca (lucrez full-time de la finalul anului 2 de facultate). Cand aveam 21-22 de ani era simplu, nu-mi prea luam concediu pentru ca n-aveam bani sa fac cine stie ce in concediu. Dar tot ma enerva faptul ca-mi pierdeam din zilele de concediu pentru scoala, in sesiuni. Vai, ce gresit am estimat eu viitorul in cazul asta. Daca termin 2014 cu un loc de munca, o sa fiu fericit (o sa trebuiasca sa imi iau liber minim 5 saptamani doar pentru scoala anul asta).

Viata are un mod amuzant de-a-ti demonstra ca nu exista “niciodata“.

Leave a Reply

