Exista si romani care fac profit din consilierea in cariera

Scrisesem un articol acum 7 luni, in care povesteam despre 3 idei de afaceri care mi-au trecut mie prin cap si pe care le-am propus (rand pe rand) singurilor antreprenori cu ceva mai multi bani pe care ii cunosc – actualii mei angajatori.

Printre cele 3 idei era si o afacere in care se evaluau competentele unui elev si apoi i se dadea un sfat in legatura cu o cariera (sau mai multe pe care le-ar putea urma). Evident, nu era o idee originala – m-am gandit la asta pentru ca in toate filmele stupide cu adolescenti americani existau psihologi si consilieri pentru elevii de liceu. Mi s-a parut o idee care poate fi monetizata, chiar si in tara noastra saraca.

Cu toate astea, drumul de la idee la afacere trece prin buzunar si se bazeaza pe vointa. N-am gasit pe cineva cu bani care sa creada in ideea mea, eu n-am bani pentru o asemenea investitie si nici macar eu nu cred prea mult in sansele de succes ale unei afaceri de genul asta in Romania.

Ei bine, exista o companie care face treaba asta in Bucuresti – yourway. Am citit azi un articol despre intemeietorul afacerii in BM. A renuntat la cariera intr-o banca si a deschis o firma de consultanta pentru companii/tineri profesionisti/minori.

Daca te iei dupa articol, firma creste incet, dar sigur. Nu stiu cat de bune sunt serviciile lor si stiu ca la o cautare pe google dupa yourway (sau numele fondatoarei) gasesti o sumedenie de articole din presa noastra “de business” (si nu numai) care sunt extraordinar de asemanatoare intre ele. Suna a advertoriale*. Bine, poate ma insel si chiar a fost un subiect interesant pentru mai multe publicatii romanesti care nu se adreseaza chiar publicului larg, ci unor categorii sociale mai… speciale. Adica celor cu putere de cumparare ceva mai mare decat media.

Revenind. 80/120 euro pentru un test de aptitudini nu e o suma mica pentru Romania si e clar ca nu afacerea nu se adreseaza decat clasei mijlocii (sau mai sus). Pe de alta parte, suma nu e mare daca evaluarea se face corect si sfatul oferit este pertinent. Un copil ghidat corect atunci cand trebuie va deveni un adult (mai) lipsit de griji. Suma nu mai pare mare, pusa in perspectiva.

In incheiere, le urez succes in afacerea lor si sper ca pentru banii primiti chiar ajuta copiii care vin la ei (cu sau fara parinti) pentru un sfat.

*Pentru cine nu stie, atunci cand ai o afacere (mica sau mare, veche sau noua) si cauti clienti noi, un mod de-a-i atrage este de-a plati ziare/jurnalisti pentru a-ti face advertoriale. Adica articole publicitare care apar drept “content” editorial valabil. Acum… nu e nimic ilegal in asta si chiar e un mod bun de-a crea “brand awareness”. Doar ca informatiile prezentate in felul asta ar trebui luate cu un gram de sare (cum ar zice americanii). Atat.

Leave a Reply

