Tristul adevar este ca…

… “vom fi niste asistenti medicali prosti“.

Bucatica asta de realitate vine de la o colega care a dat si ea pe la scoala azi (a doua oara in ultimele 15 zile de cursuri).

De ce e adevarat (inclusiv si in cazul meu)?

  • Pentru ca din 14 saptamani de cursuri de pana acum, 2 am pierdut cu “inceperea scolii” si cu “a venit urgia alba, deci nu se tin cursuri”.
  • Pentru ca din restul de saptamani de scoala, invariabil a mai lipsit cate un profesor minim de 2-3 ori.

  • Pentru ca atunci cand n-au lipsit profesoarele, am mai lipsit si eu. Pentru ca daca ajung la 4:30 la scoala, in anumite zile mai stau doar 1 ora – 1 ora si 30 de minute si atat. Pentru ca nu poti invata nimic LA SCOALA in felul asta.

  • Pentru ca am prezenta aproape maxima la orele de Management si Engleza, dar n-am nevoie deloc de ele. N-am nimic cu profesoarele, chiar se straduiesc sa-si predea materiile unor elevi dezinteresati, dar asta e adevarul.

  • Pentru ca din 14 ore (maximum posibile) de ORL am facut doar 1. Da, UNA! Pentru ca avem ORL-ul ULTIMELE ORE, fix in ziua in care 1 profesor nu prea vine si celalalt isi termina cele 2 ore in 1 ora si ceva.

  • Pentru ca din 14 ore de cardiologie, efectiv am facut maxim 5. Intr-una am dat o lucrare si in alta nu ne-a predat nimic pentru ca “ne invatam la Cardiologie”. In restul orelor n-a venit profesoara la scoala.

  • Pentru ca profesoara de Ortopedie e in concediu de maternitate si facem 2 materii intr-una.

  • Pentru ca la Nursing avem o profesoara care ne preda cam ce se preda prin anii ’70 toamna. Pe care daca o intrebi ceva despre materia pe care o preda, te acuza ca esti nesimtit si vorbesti prea mult.

  • Pentru ca, desi am 10 pe linie, nu am fost ascultat decat prea putin pentru notele astea. Pentru ca notele n-au nici o legatura cu realitatea.

  • Pentru ca, intr-un final, o sa ajungem (unii dintre noi) sa lucram cu oameni, in niste sectii reale de spital. Si nu vom sti niste informatii teoretice de baza – deci o sa punem in pericol VIATA unor oameni.

  • Pentru ca nu stiu ce solutie as avea. Ar trebui ori sa schimb clasa, ori sa schimb programul (sa invat dimineata?).

  • Pentru ca toate aceste lucruri se intampla PENTRU CA NIMENI NU COMENTEAZA! Adica nici eu.

Si toate astea sunt facute pe banii nostri!

5 thoughts on “Tristul adevar este ca…

  1. Stai liniștit. ceea ce trebuie asistentul cu adevărat să știe va învăța la practică, iar dacă nu o va face nici acolo,( la un super nivel ) o va face atunci când va lucra și își va însuși vrând nevrând cunoștințe, cel puțin cele de pe secția pe care va profesa.
    Multe persoane spun că dimineața se învață mai bine și într-un fel așa e , mintea e însă cine vrea să învețe învață și în miezul nopții,

    Like

    1. Nu sunt de-acord cu tine.
      Teoretic, in aproximativ 3 saptamani de lucrat cu (suficient de multi) pacienti, poti invata o mare parte din procedurile pe care trebuie sa le faca un asistent medical. Dar meseria de asistent medical nu se rezuma la recolteaza sange, pune perfuzia, monteaza branula, fa injectia, schimba bandajul, aspira pacientul intubat.
      De asta facem 3 ani de zile de scoala, nu 3 saptamani si gata, hop in spital.
      Ar trebui sa terminam cu suficiente cunostinte teoretice si practice incat sa stim ce sa facem intr-o varietate de situatii medicale. Inainte sa ajungem intr-o sectie si sa ne aprofundam cunostintele.

      Like

  2. Nu am contestat faptul că nu trebuie să știe teorie, o va știi în mai mare măsură pt el .Crezi că dacă era absolut necesar ca un asistent să știe cursurile nu ar fi fost ținute cum trebuie? ?

    Like

    1. Cursurile nu sunt tinute “cum trebuie” pentru ca Romania este tara lui “lasă că merge și-așa”. Din pacate, asta a dus la o diluare totala a cunostintelor predate in scoala, la toate nivelele.

      Nu e normal sa fii asistenta cu cativa ani vechime si sa nu stii diferenta intre un antibiotic cu spectru larg si unul simplu, sa nu stii diferenta intre Tador si Mabron – si sa crezi ca “sunt acelasi lucru” si deci ca au aceleasi efecte secundare (nu au, pentru ca unul e AINS, celalalt e opiaceu), nu e normal sa nu stii ca dexametazona poate provoca leziuni gastrice, nu e normal sa nu stii ca trebuie atentie la administrarea unor IECA (Captopril trebuie administrat fractionat in primele doze, altfel poate cauza lesin) samd.
      Toate astea au fost exemple intalnite de mine si mai am 🙂

      Like

Leave a Reply

