Impresii dupa al 3-lea semestru de scoala

Eu nu vad scoala asta in felul standard (anul 1, anul 2, anul 3) ci in semestre (1, 2… 6). Pentru ca in fiecare semestru ar trebui sa Imageinveti ceva nou aprofundand cunostintele acumulate in semestrele precedente.

Ieri am dat ultimele lucrari la ultimele materii. Desi mai avem 1 saptamana de “scoala” – cand vom recupera pentru perioada in care a fost inchisa scoala din cauza zapezii, toti profesorii doar vor inchide mediile, nu vor mai preda nimic. Deci pot spune ca am terminat inca un semestru.

Ca pana acum, voi trage cateva concluzii in legatura cu fiecare materie in parte:

Cardiologie si nursing in cardiologie – Cea mai tare specialitate din medicina. Profesoara avea cunostinte excelente, isi tinea cursul foarte bine, doar ca avea si un mod foarte neplacut de a relationa cu elevii. Pe scurt, ne considera pe ABSOLUT toti niste prosti care fac scoala asta degeaba si pe care ea isi iroseste nepretuitul timp. Irelevant, atata timp cat isi tine cursurile ok. Doar ca ea statea la ore maxim 1 ora si 30 de minute, in medie cam 1 ora (teoretic ar fi trebuit sa stea 2 ore) si oricum n-a venit la vreo 3 cursuri. A avut un mod foarte special de evaluare – 2 intrebari, daca stiai bine la ambele, luai 10, daca nu stiai nimic, luai 2, daca raspundeai perfect la 1 – luai 5. Ma rog, notele sunt irelevante. Per ansamblu am invatat destul de multe lucruri, daca am fi ajuns si eu si ea la absolut toate orele, as fi invatat mai multe. Partea de nursing in cardiologie a fost un pic enervanta – deoarece o parte din materia predata de profesoara de nursing se contrazicea cu ceea ce ne preda profesoara de cardiologie.

Ortopedie si nursing in ortopedie – Profesoara si-a adaptat cursul pentru un nivel mai scazut de cunostinte, am invatat cam putine lucruri. Partea de nursing a fost relativ ok, a mai completat din informatiile teoretice.

Pneumologie si nursing in pneumologie – Materie multa, relativ dificil de retinut cand mai incerci sa inveti si la chirurgie si la cardiologie. Per ansamblu, am invatat cel mai mult la pneumologie in prima luna de scoala, cel mai mult la chirurgie in luna a doua si cel mai mult la cardiologie in ultimele 2 luni de scoala. Pot sa zic ca am ramas cu ceva cunostinte dupa cursul asta, multumita si profesoarei care s-a straduit sa ne predea informatiile logic, schematizat.

Chirurgie generala si nursing in chirurgie – O mare-mare dezamagire. Am avut o profesoara toba de carte, care e rezident chirurg in ultimii ani. Desi e foarte haotica in modul in care isi preda materia, intelegi si retii ce-ti vorbeste ea acolo. Problema este ca degeaba ai un chirurg priceput ca profesor de chirurgie – daca nu ajunge la ore pentru ca e in sala de operatie. Iar in doua dintre datile (putine) cand a ajuns, a ajuns foarte devreme, si-a tinut ora de la 3:30 la 4:30 si a plecat – ceea ce inseamna ca eu n-am mai prins nimic daca am intarziat… In 2 ore ne-a dat teste, alte 2 nu s-au tinut, pentru ca au fost in prima saptamana de scoala/saptamana cu zapada. Macar ne-a dat un suport de curs destul de bun, profesoara de nursing ne-a predat destul de ok partea de nursing, am facut si un stagiu de practica pe chirurgie, am mai invatat ceva. Per ansamblu, e una dintre cele mai interesante materii – aici sigur o sa mai recitesc cursurile.

ORL si nursing in ORL – Ha. Intr-un semestru intreg, profesoara de ORL n-a facut decat 1 ora, si aia cu 2 clase intr-una. Deci baze teoretice 0. La unele ore n-a putut ea sa vina, la altele ajungea doar la ora cand aveam programat sa inceapa cursul (19:00) si nu mai erau dispusi sa astepte decat 1-2 elevi. Deci nu si-a tinut orele. Profesoara de nursing s-a straduit sa ne predea partea ei, de “nursing in ORL” – macar acolo am mai retinut ceva. Am facut rost de suportul de curs de la alt profesor – de la alta clasa. Trebuie sa-l citesc saptamana viitoare, cand nu mai am alte griji pe cap, ca sa stiu ca raman cu ceva dupa un semestru de ORL.

Nutritie si dietetica – Hmm. Trebuie sa recunosc ca anumite informatii primite au fost relativ utile. Dar au fost foarte putine. Curs subtirel – predat doar de profesoara de nursing. Daca chiar vrei sa inveti ceva, mai bine gasesti un manual pe tema asta si-l citesti din scoarta-n-scoarta. Pana si-n manualul de Medicina Interna exista o sectiune utila despre Nutritie + Boli metabolice.

Limba engleza – “Toti romanii stiu engleza si toti tinerii stiu engleza foarte bine“. Doua truisme cat se poate de false, pe care le auzi oricand se trezeste cineva sa denigreze bravul si mandrul popor roman. De fapt avem incredibil de multi tineri romani care habar-n-au sa vorbeasca sau sa scrie in limba romana. Si multi s-au nimerit fix in scoala asta. Cum ar putea astia sa vorbeasca engleza macar acceptabil? Profesoara s-a straduit sa ii mai invete cate ceva, i-a luat cu inceputul (have/be). Prea multe nu s-au lipit de ei. In esenta, daca stii engleza bine dar n-ai vocabular medical si VREI SA INVETI CEVA, trebuie sa discuti cu profesoara la inceputul semestrului sa vezi daca te poate ajuta cu vreun manual, ceva – pentru ca cu asa colegi n-ai ce sa inveti (datorita faptul ca trebuie sa li se predea ceva pe intelesul lor).

Management – profesoara a venit la toate orele, s-a straduit sa-si predea TOATA materia asa cum este ea in programa si chiar s-a chinuit sa ne faca sa ramanem cu ceva la terminarea semestrului. Pacat ca nu gandesc la fel si restul profesorilor din scoala. Tot respectul pentru ea. Pacat ca am invatat abia la sfarsit si (foarte) putin despre legislatia in domeniul medical in Romania – niste notiuni care se cer la orice examen de post in orice spital de stat.

Per ansamblu, multumita programului meu la munca + felul in care ne-a fost facut orarul + faptul ca nici un profesor nu pleaca la ora prevazuta in orar, am ajuns sa pierd cam multe ore utile (de luni-miercuri), dar sa ajung la majoritatea orelor de… management. Foarte neplacut.

O alta nemultumire a mea a fost faptul ca nu a existat paralelism intre ceea ce ni se preda la materia principala si partea de nursing in materia respectiva. Adica ti se preda despre ingrijirea unui pacient cu colostoma in cu totul alta saptamana fata de momentul in care invatai despre colostomie.

In carnetul de note scrie ca ar fi trebuit sa facem si Oftalmologie, Reumatologie, Boli metabolice SI Chirurgie cardiovasculara in acest semestru. Nu am facut asa ceva, habar-n-am cand si daca o sa le facem vreodata.

drepturi imagine: http://www.bubblenews.com

2 thoughts on “Impresii dupa al 3-lea semestru de scoala

Leave a Reply

