Fiziopatologie – cursuri de facultate

De cand am reinceput scoala ma tot plang (printre altele) de faptul ca la majoritatea orelor nu am un suport de curs bun si ca profesorii ne predau la un nivel prea scazut multe dintre lectii.

Cursuri de Fiziopatologie pentru AMG nu exista la Postlicealele pentru AMG. Dar la facultatea pentru asistenti medicali aparent se tin.

Anul trecut gasisem intamplator (cand cautam niste informatii pentru articolul meu despre impulser) un curs despre echilibrul acido-bazic. Am observat ca era de la catedra de Fiziopatologie a Universitatii de Medicina si Farmacie din Timisoara. Era bine structurat, dar cantitatea de informatii era vizibil mai mare decat la orice curs de postliceala. Spre comparatie, despre echilibrul acido-bazic noua ni s-au predat cred ca vreo 10 randuri de caiet (la Anatomie) si cam atat.

M-am chinuit eu un pic atunci sa caut si restul cursurilor (era “al 6-lea”, deci trebuiau sa existe minim 5 in plus), dar n-am reusit. Am zis c-o sa mai scormonesc intr-un moment cand voi avea mai mult timp la dispozitie. Ei bine, ieri am cautat pe site cu ajutorul google advanced search si am reusit sa gasesc si restul cursurilor. Mare bucurie pe capul meu. Asta pana le-am deschis si am vazut ca imi lipsesc multe dintre cunostintele necesare pentru a le intelege 100% la prima citire.

Dar nu disper. Macar am niste cursuri structurate ok, pe care le pot studia! Notiunile pe care nu le inteleg mi le notez si voi intreba mai tarziu un profesor dispus sa-mi raspunda la intrebari.

 

Daca va mai exista vreodata vreun elev de postliceala (sau mai stiu eu ce) care vrea sa invete Fiziopatologie, pun aici linkurile catre cursuri. Le-am si downloadat, daca linkurile vor expira (poate profesorii de acolo se vor supara ca are toata lumea acces la stiinta lor), eu am pastrat fisierele, le pot share-ui eu.

Daca ajunge pe aici vreun mic-intreprinzator (cu un mic print-shop) cu ganduri de a face bani de pe munca altuia (adica profesorii care au facut cursurile astea), il rog sa se abtina. Daca ajunge pe aici profesorul care s-a chinuit sa faca cursurile astea, il rog sa nu se enerveze din cauza a ce am facut – nu fac decat sa ofer si altora sansa de a invata ceva.

Pentru a intelege mai bine, ar fi bine sa aveti un atlas de fiziopatologie – cum ar fi cel al lui Silbernagel (120 lei / 35$ kindle edition / free – o varianta mai veche – daca stii pe unde sa cauti pe net, de exemplu aici). Pentru informatii cu adevarat exhaustive, ar mai fi si cartea lui Robbins – Pathologic Basis of Disease. Si pe asta o poti gasi pe net, daca stii unde sa cauti. Multumesc pentru sugestii, dr. Ibrahim!🙂

FIZIOPATOLOGIA ATEROSCLEROZEI SI A BOLII CORONARIENE

FIZIOPATOLOGIA HEMOSTAZEI

Fiziopatologia afectiunilor seriei leucocitare

Fiziopatologia afectiunilor seriei eritrocitare

FIZIOPATOLOGIA IMUNITATII

FIZIOPATOLOGIA CARDIOPATIILOR

FIZIOPATOLOGIA TERMOREGLARII SI A REACTIEI FEBRILE

FIZIOPATOLOGIA INSUFICIENTEI CARDIACE 1 / 2

FIZIOPATOLOGIA HIPERTENSIUNII ARTERIALE

FIZIOPATOLOGIA TULBURARILOR DE RITM SI DE CONDUCERE

Fiziopatologia socului circulator

Fiziopatologia aparatului renal sau varianta sparta in 2 cursuri:

1  Fiziopatologia afecţiunilor glomerulare şi tubulo-interstiţiale

2  Fiziopatologia insuficienţei renale acute şi cronice

Fiziopatologia aparatului digestiv 1 / 2 / 3

Fiziopatologia aparatului respirator 1 / 2

Fiziopatologia tulburarilor endocrine

Fiziopatologia metabolismului glucidic

Fiziopatologia echilibrului acido-bazic

7 thoughts on “Fiziopatologie – cursuri de facultate

Leave a Reply

