Cum scapa un doctor de un telefon nedorit

In Cipru, o colega a facut varicela. Mai precis, ceva care semana foarte mult a varicela. Veziculele pe care le-a avut aratau fix ca “pe net“. Profesoara de nursing a zis ca cel mai probabil e varicela, drept urmare colega a fost izolata 1 saptamana. Colega i-a trimis niste poze cu veziculele ei unei doctorite pe care o stia ea din tara, care i-a confirmat ca cel mai probabil e varicela.

Boala s-a manifestat un pic bizar pentru un adult (care de regula fac o forma mai grava a varicelei) – n-a avut aproape nici un simptom suplimentar (in afara de o durere in gat), veziculele au facut crusta foarte repede iar la 5 zile de la aparitia primei vezicule ea sustinea ca nu i-a mai aparut nici o noua vezicula.

Din tot grupul, doar eu stiam sigur ca n-am facut varicela (nici n-am fost vaccinat). Varicela e o boala contagioasa cu o rata mare a infectarii. In plus, teoria spune ca bolnavul de varicela e infectios dinainte de a-i aparea primele vezicule pe corp (cam cu 2 zile). In timpul asta noi am mers impreuna intr-un microbuz, am stat la aceeasi masa etc.

Am citit eu tot ce era de citit pe net despre varicela, dar vroiam sa discut cu un doctor despre asta.

Mi-am sunat colegul din liceu, acum medic oncolog. El habar-n-avea ce sa-mi spuna, mi-a promis ca-mi face rost de nr. de telefon al unui doctor de Infectioase.

Buuun. Primesc eu numarul cu pricina acum 2 zile, cu recomandarea sa nu sun decat dupa ora 17:00

Sun eu la 18:00 (de, sa nu deranjez omul) – nu raspunde nimeni. Scriu un mesaj in care explic ca am nr. de telefon de la dr. X, ca o colega a facut varicela si ca vreau un sfat pentru mine. Mai sun o data peste 1 ora jumatate. Nici un raspuns.

Pe la 20:20 primesc 2 sms-uri, unul dupa altul. Cel de-al doilea cu siguranta nu mi-era adresat mie. 🙂

Sunt in consultatii, va sun la 9.3. O zi buna

Sunt in fata la dristor, la masa :*

Cu alte cuvinte, cand te suna prostu’ de care n-ai timp sau chef, esti in consultatii, nu la masa.

Realizez faptul ca doctorii sunt sunati la toate orele din zi si din noapte de tot felul de oameni care vor pe loc sa li se rezolve cate o problema de sanatate. Realizez si ca e dificil sa te protejezi de asta (oricat nu-ti dai tu telefonul, te ajuta altii in privinta asta).

Dar e asa greu sa-l refuzi pe un om corect? “Nu ofer consultatii in afara orelor de program, nu am timp de dvs., nu vorbesc cu necunoscuti“. Orice functiona.

Sau daca tot mintim… macar s-o facem creativ: “ati gresit numarul” e destul de eficient.

2 thoughts on “Cum scapa un doctor de un telefon nedorit

    1. 🙂
      N-am mai sunat-o, am lasat-o linistita la “consultatia” ei de la McDonald’s.
      Data viitoare cand il mai vad pe amicul meu o sa-i spun de povestea asta, ma intreb cum ar fi reactionat el in locul ei.
      Varicela n-am facut (inca), ceva masuri de precautie ca sa nu infectez pe nimeni daca totusi o fac mi-am luat. Inca 3 zile si o sa fiu aproape sigur ca m-am speriat degeaba.

      Like

Leave a Reply

