Ce se intampla cand trimiti un ipohondru la practica pe o sectie de Boli infectioase?

M-am blocat!Image

Abia am trecut peste o sperietura cu varicela (o colega a facut varicela acum aprox. 19 zile), acum am fost repartizat pe o sectie cu pacienti cu varicela, zona-zoster, pneumonii grave, HIV, HCV, HBV, HVA, MRSA si cate si mai cate. Nu exagerez, am vazut fisele pacientilor, chiar asa era. ­čÖé

Oricat de mult stiu ca, daca urmez niste reguli de baza de protectie si preventie, riscul e┬árelativ┬ámic, nu pot sa trec peste conceptul de RISC. Pur si simplu am refuzat sa ma duc cu asistentele la pacienti. Evident ca am fost luat peste picior. Mi s-a spus, printre altele, ca “oricum o sa faci varicela odata si-odata”, “o poti lua si din tramvai” si “cum o sa inveti ceva asa?” samd.

Am stat tot timpul in biroul asistentelor si m-am uitat la fisele pacientilor. Am apucat sa vad vreo 20 pana s-au saturat asistentele sa-mi mai raspunda la intrebari. Mi-am notat medicamente, investigatii efectuate, tipuri de analize cerute si in ce conditii, am vazut pentru prima data si cum arata antibiogramele pe diferiti agenti patogeni si mi s-a explicat ca da, se poate face antibiograma si dupa ce se incepe tratamentul cu antibiotic (exista niste recipienti speciali pentru asta).

M-am facut de ras recunoscand ca nu stiu ca p.o. inseamna per os (eu credeam ca e per oral – de fapt este peroral). Ma rog,┬ásensul e acelasi, doar ca e trist ca n-am stiut fix ceva de genul asta. Asta in conditiile in care eu intrebam asistenta de “dupa administrarea de vancomicina nu trebuie sa verificam clearance-ul creatininei, deoarece stiam ca are efecte secundare periculoase pentru rinichi si parca si alte organe?“. Ma rog, mi-au mai demonstrat asistentele de acolo ca mai am multe de invatat, intrebandu-ma “ce e asta si ce face” – referindu-se la niste medicamente administrate pacientilor. Scuza cu┬á“nu m-am mai intalnit cu ele…” nu am folosit-o si nici nu aveam de ce. E o scuza stupida.

Apropo de vancomicina, atentie la administrare (durata lunga!) si monitorizarea pacientului dupa (sindromul Red man). O mica discutie e si aici.

Cand am iesit din birou au inchis usa dupa mine (asa cum facusera mai devreme cand au vrut sa o barfeasca in liniste pe o rezidenta). Eh, eu sa fiu sanatos. ­čÖé

Sa nu fiu inteles gresit: tot respectul meu pentru asistentele si medicii care lucreaza in aceste sectii.

Dar eu nu pot s-o fac, nu vreau s-o fac si nu am de gand s-o fac.

 

drepturi imagine medicalschoolinterviewstheknowledge.wordpress.com

6 thoughts on “Ce se intampla cand trimiti un ipohondru la practica pe o sectie de Boli infectioase?

  1. R─âm├óiotu╚Öi aproape de ace╚Öti pacien╚Öi pentru c─â vrei nu vrei tot mai ajung ╚Öi pe celelalte sec╚Ťii. La urma urmei dac─â e s─â ╚Ťi se ├«ntample se ├«ntampl─â!

    Like

    1. Eh, nu merge chiar asa. Daca esti atent… nu ti se intampla.
      La chirurgie, ATI, oncologie, medicina interna, neurologie am tot intalnit pacienti cu HCV si HIV. N-am avut nici o problema. Respecti masurile de precautie si cu asta basta.

      Dar intr-o sectie in care sunt stransi toti la gramada si mai sunt si mai multi cu pneumonii bacterienie, MRSA si boli aerogene cu capacitate mare de infectare (cum e varicela)… mi-e greu sa ma invart pe acolo ca prin alte parti. Prefer sa pierd 6 zile de practica si sa recuperez in alta sectie.

      Like

  2. Eu am ramas socata de “igiena” asistentelor de la Matei Bals de pe pediatrie. Una cauta in tomberonul de deseuri menajere o sticla goala sa isi puna cafea. Pe noi in schimb de infofolea cu tot felul de protectii sa nu se intample ceva. Am refuzat sa ma mai duc si am schimbat spitalul.

    Like

    1. Stii cum se zice: “fa ce zice popa, nu ce face popa”. ­čÖé
      Macar va infofoleau pe voi.
      La mine s-au uitat ca la urs prin multe spitale cand am cerut manusi. Mi-am cumparat eu, intr-un final.
      Intr-un spital la Hematologie (la niste pacienti cu leucemie) mi-au zis clar ca “nu au masti pentru toata lumea, sa ma descurc”. Nu eram racit sau bolnav, dar era un risc aiurea la care ii supuneau pe pacienti, pentru cativa lei (cat costa o masca).

      Like

Leave a Reply

