Totusi se poate

De cand s-a facut un pic mai cald, merg mult mai mult cu autobuzele, metroul il folosesc mai rar. Cum plec (si cateodata ma si intorc) odata cu tinerii studiosi spre oras (drumul meu trece pe langa cateva licee bune si 2 universitati), nu e zi sa nu nimeresc pe langa cate un grup zgomotos.

In liceu n-am fost deloc tocilar. Eram intr-un liceu bun, dar in cea mai proasta clasa – iar in clasa eram un mediocru de succes. Am avut o singura data o scapare si era sa raman corigent la chimie in clasa a 10-a (dar m-am salvat in extremis), dar in rest am avut medii cam de 8 (cu 8 la admitere am intrat in liceu, cu media 8 am terminat liceul). La liceul meu, media aia era mica, dar nu era deloc usor de obtinut. In clasele a 11-a si a 12-a am strans ceva absente la Biologie, Istorie si Geografie + Filosofie, Psihologie, Economie – majoritar petrecute studiind pe terenul de baschet. N-am avut 10 la materiile astea – aveam 6-7. Invatam putin mai mult decat era nevoie ca sa trec. La BAC altfel au stat lucrurile, dar asta e alta mancare de peste.

Ideea e ca eram (eu si colegii mei) tampiti, dar nu chiar atat de tampiti ca astia de azi.

Ori stau toti cu ochii in telefoane (pe facebook) si nu vorbesc unii cu altii, ori vorbesc numai tampenii. “Am ramas corigent, haha“, “prostul ala nu ne lasa sa copiem“, “fraiera aia de istorie castiga 1000 de lei, ce proasta“, “nu stiu nimic la mate si prostul ala nu ne trece, cred ca raman pe vara“, “de ce merg eu la scoala, nu inteleg” si multe altele de genul asta. Plus artisti, freze, injuraturi si aere. 🙂

 

Bine, sa nu mentionez ce-mi aud urechile la Postliceala, unde si daca dai cu tunul n-o sa auzi pe cineva intreband ceva despre vreo analiza de sange sau vreo procedura medicala. De, niste cunostinte de baza pentru meseria noastra viitoare – cui ii trebuie asa ceva?

 

Da-o incolo de treaba, inteleg ca scoala e naspa, dar nu am auzit macar unul sa pomeneasca un subiect cat de cat inteligent, sau sa vorbeasca ceva despre viitorul lor.

 

Asta pana saptamana trecuta, cand i-am auzit pe unii de vreo 19 ani in autobuz vorbind despre randare 3D si grafica pe calculator. Unul dintre ei invatase sa faca asa ceva uitandu-se pe tutorialele celor de la CreativeMonkeys si apoi experimentand de capul lui. Chiar zicea ca ar castiga niste bani facand asta. Bravo lui.

Azi i-am auzit pe 2 vorbind despre “perioada dintre 1815 si 1848 a fost total dominata de Metternich in politica europeana”, apoi despre Napoleon si apoi despre alte subiecte istorice. Pareau iesiti de la examen – studenti la Istorie, dar chiar si-asa, atat de rar auzi in ziua de azi pe cineva vorbind despre niste evenimente istorice incat a ajuns motiv de bucurie pentru mine.

Deci nu toti tinerii din ziua de azi sunt tampiti. Mi s-a ridicat o piatra de pe inima :))

 

Ca o observatie personala – aparent am ajuns suficient de batran incat sa vorbesc despre tineretul din ziua de azi. E clar, la azil cu mine.

Leave a Reply

