Romtelecomul, ING-ul si PFA-urile

Acum ceva timp, un prieten si-a deschis un PFA. A apelat la o firma care “se ocupa” de asa ceva. Saptamana asta m-am vazut cu el. Printre altele, mi-a povestit 2 mici intamplari in legatura cu foamea de clienti a celor 2 firme sus-mentionate.

 

In ziua in care i se spusese ca “probabil” procedura se va termina si va putea veni sa-si ia actele, s-a trezit (la propriu) cu un telefon la ora 7:45.telefon

“Buna dimineata, domnul X?”

“Da.”

“Ma numesc Z, lucrez la Romtelecom, am aflat ca v-ati deschis un PFA si am dori sa va oferim un abonament special de telefonie pentru PFA-ul dumneavoastra.”

“Domnule, este 7 si jumatate, dumneavoastra ma sunati ca sa-mi oferiti un abonament de telefonie pe care nu l-am cerut LA ORA ASTA?”

“Da. Imi pare rau daca v-am deranjat, dar sa stiti ca v-ar fi foarte util pentru comunicarea legata de activitatile PFA-ului dvs. un post telefonic dedicat…” Urmat de cateva fraze “de manual”.

“Trecand peste ora nepotrivita la care m-ati sunat, actele pentru PFA-ul meu nici nu le-am primit inca. De unde stiti dumneavoastra ca mi-am facut PFA?”

“Aceste date sunt publice si noi pur si simplu le verificam zilnic pentru potentiali clienti care ar fi interesati de oferta noastra”.

I-a inchis telefonul. Fara injuraturi, nu e genul care face asa ceva.

 

Peste cateva zile, se trezeste cu alt telefon – de data asta mai la miezul zilei.

“Buna ziua, domnul X?”

“Da.”

“Ma numesc Y, lucrez la ING si am aflat ca v-ati deschis un PFA. As dori sa va prezint avantajele deschiderii unui cont pentru PFA-ul dumneavoastra la noi”. Urmat de multe fraze standard.

“Cum ati aflat ca mi-am deschis un PFA?”

“Aceste date sunt publice si noi pur si simplu le verificam zilnic pentru potentiali clienti care ar fi interesati de oferta noastra”.

 

Cateva observatii personale:

  1. Daca ma suna cineva inainte de ora 9 sa-mi prezinte orice fel de ultra-mega-extra oferta, ii inchideam telefonul in nas in secunda in care mentiona cuvantul oferta. Inteleg ca e o pozitie ingrata in care se gaseste un angajat din asta, prost platit si cu niste targeturi cel mai probabil imposibil de atins. Dar chiar si-asa, daca suni clientii potentiali cu noaptea in cap esti sigur ca o sa obtii ce doresti, nu o injuratura?
  2. Angajatul ala ar aprecia un telefon cu noaptea in cap? Presupun ca el se trezeste la 6 si ceva pentru a fi la 7:30 la munca. Cum ar fi sa-l sune cineva la 5:45?
  3. Nenumarati romani se dau peste cap cand li se cer datele cu caracter personal (adresa, nr. de telefon, nume etc.). Registrul Comertului le ofera gratuit, pentru oricine ar vrea sa le afle si apoi (eventual) sa le foloseasca in scopuri neortodoxe. Daca RC nu face asta, se gasesc tot felul de portaluri (cum ar fi firme.info, datefirme.ro, firmepenet.ro) care ofera gratuit CF si data autorizarii + o parte din adresa (cel putin in google-search). Pentru o suma de bani afli apoi toate datele pe care RC le are despre tine. Daca ai facut greseala sa-ti infiintezi PFA-ul pe adresa proprie, practic oricine poate afla unde locuiesti, doar cautand dupa numele tau (PFA-urile au numele persoanei care le-a infiintat).
  4. Mai tin minte ca un fost coleg si-a facut PFA acum vreo 7 ani si ne povestea ca s-a dus la ING sa-si faca un cont pentru noua sa entitate juridica. “Nu, nu, noi nu facem conturi pentru PFA-uri, incercati la alte banci” a fost raspunsul uimitor primit atunci. Multe lucruri se schimba in cativa ani, daca ajung bancile acum sa fuga dupa putinii oameni care-si mai deschid un PFA cu 3 lei CA.

 

P.S. Stiu ca “un PFA” e (in teorie) un dezacord. Doar ca mi se pare ca nu e o entitate de genul feminin, deci nu pot sa-i zic “o PFA”, cum ar fi (probabil) mai corect .

drepturi imagine: www.bizbefound.com/

2 Comments

  1. Am patit exact acelasi lucru. Am primit telefon de la o firma de contabilitate care s-a oferit sa ma ajute si inca alte telefoane si mesaje. Consternata am intrebat de unde au numarul meu de telefon si mi-au raspuns, ca si cum, era normal, de la Registrul Comertului. Eu imi amintesc destul de clar, ca nu am semnat nimic prin care sa imi dau acordul ca ei sa imi folosesca datele personale in scopuri comerciale.

    Like

    1. Cel mai trist este faptul ca nu stiu cum am putea scapa de acest lucru. Faptul ca RC publica datele unei firme este relativ util (asa poti verifica faptul ca firma exista fizic).
      Dar PFA-ul nu e firma, practic iti este incalcat dreptul la viata privata.

      Like

Leave a Reply

