Cum e sa faci facultatea fara sa intri la facultate

Cred ca toata lumea a auzit de oameni care zic ca au facut o facultate desi nu au fost la cursuri, nu au terminat-o sau n-au invatat absolut nimic in 3/4 ani (sau mai mult). Ei, fac pariu ca n-ati mai auzit de cineva care s-a dus sa faca o facultate desi nu era admis la acea facultate.

 

Tocmai am citit un articol excelent scris de un roman care nu s-a lasat doborat de un esec la admiterea la o facultate de stat.

Desi a intrat si la o facultate privata, dupa doi ani era profund dezamagit de scoala “la privat”. Intr-o zi s-a hotarat sa vada cum era facultatea “la stat”, unde nu reusise sa intre cu ceva timp in urma.

I-a placut atat de mult, incat a mers la facultate “clandestin”, dandu-se drept un student de la Invatamant la Distanta pentru aproape 3 ani. Ce a reusit sa invete in timpul asta l-a ajutat foarte mult apoi in viata profesionala (surprinzator, altii termina aceeasi facultate “pe bune” si se plang dupa aia ca nu au fost invatati nimic util).

Nu vreau sa povestesc tot articolul in 3 randuri, chiar merita sa-l cititi. Are un mesaj pozitiv – mai ales pentru zilele astea.

Daca o sa citesti asta: felicitari, Bogdan si mult noroc in viata!

5 thoughts on “Cum e sa faci facultatea fara sa intri la facultate

  1. Multam. Da-mi voie sa lamuresc un detaliu. A nu se intelege ca tot ce-am reusit sau n-am reusit sa deprind dpdv profesional e meritul programei din facultate. Pentru mine, miza a fost anturajul de-acolo. Faptul ca eram acceptat intr-o comunitate de studenti care ma stimulau sa fiu mai preocupat . Ce se invata la FJSC nu e rocket science. Ce se discuta acolo, oricum, e pe agenda publica. Ce se mai petrece prin politica? Ce spot a mai castigat la nu stiu ce festival. Uite ce campanie misto au mai facut astia. Care-i treaba cu blogurile, cu retelele sociale. Daca ar fi sa dau la o parte caracterul educational, asta-i pop culture. N-are cum sa nu fie interesant si sa nu te tina in priza cu privire la lucruri care se intampla in jur si sunt de interes. A fost un mediu care m-a facut sa-mi tin urechile ciulite. Mai aflam: – Bai, vezi ca s-a angajat cutarica? Serios? Unde? Aha, si cum a facut? Pai hai sa facem si noi. Conteaza f mult sa fii si activ in activitati extra-facultate si, mai ales, sa absorbi, ca un burete, tot ce vezi, imediat ce patrunzi in industrie.
    Pe undeva, cred ca am avut parte si de noroc. Da, si noroc de oameni faini.

    Like

    1. sa fii implicat in activitatile extra-facultate – trebuia sa zic. Nu mai conteaza. Ceea ce tre’ sa se inteleaga, se intelege. 🙂

      Like

    2. Mersi pentru lamurire – dar n-am zis ca reusitele tale profesionale au depins direct (doar) de ce ai “furat” la facultate.
      Doar observam ca ti-ai dat seama ca, de fapt, poti sa folosesti cunostintele de-acolo si-n viata reala, un lucru pe care multi nu-l fac.
      Lucrez in publicitate (la inceput si putin intr-o tipografie) de ani buni (s-au facut 10, ce trece timpul). Lucrez la o agentie mica, pepiniera perfecta pentru viitori creativi de succes. 🙂
      Am vazut si proaspeti absolventi care veneau cu idei mari de pe bancile facultatii si habar-n-aveau sa le puna in practica si s-au plafonat. Am vazut si proaspeti absolventi excelent pregatiti, care au venit, au vazut, au evoluat, au plecat mai departe (la o provocare mai mare, la bani mai multi etc.).
      Eu sunt mai degraba la categoria “plafonati”, recunosc – de asta imi si “pregatesc” iesirea din bransa de ceva timp.

      Oricum, povestea mea e irelevanta.

      Bravo pentru ce ai facut si pentru ca ai luptat si nu te-ai deprimat dupa ce ai ramas fara job.

      Apropo. Eu tineam minte ca din 2006 nu mai era obligatorie armata. Deci daca ai dat admiterea in iulie, teoretic nu mai aveai teama incorporarii. Tineam minte gresit?

      Like

  2. Salut.
    Imi cer scuze ca scriu aici, sigur nu e cel mai potrivit articol in care sa te intreb cate ceva.
    Te rog mult ajuta-ma cu niste raspunsuri:
    1. Sunt AMG in devenire, abia m-am inscris la scoala postliceala. Spune-mi te rog am sanse sa devin voluntar la ambulanta sau SMURD?
    2. Cum e cu practica? E obligatoriu sa faci practica intr-un spital anume(recomandat de scoala) sau nu? Trebuie sa faci practica in toate sectiile unui spital sau iti alegi tu sectia in care doresti sa faci practica?
    3. Care e atmosfera intr-un spital din experienta ta?
    4. O ultima intrebare: crezi ca este o oportunitate ca dupa anii de scoala sa plec peste hotare? Mentionez ca Germana o stiu foarte bine, nu am probleme.
    Multumesc si scuze ca am pus atatea intrebari.

    Like

    1. Salut.
      Am ditamai butonul de contact sus, in interfata blogului. 🙂
      1. In principiu, SABIF (vad ca esti din Bucuresti) primeste voluntari pe ambulanta si FARA sa ai studii de Asistent Medical. Trebuie doar sa ai cazier ok, sa treci de interviu si sa faci cursul lor de prim-ajutor. La SMURD nu e chiar aceeasi mancare de peste. Din cate stiu eu – poate ma insel. Oricum, daca vrei sa inveti, pe ambulantele SABIF vezi suficiente lucruri.
      2. Scolile postliceale au contracte incheiate cu anumite spitale din Bucuresti. In mod normal, in timpul celor 3 ani de scoala vei face intre 40 si 60% din timp practica (creste de la an la an) in spitalele cu pricina. Daca vrei sa faci EXTRA scolar practica (in vacante), nu vei putea face decat pe baza de voluntariat FARA contract de voluntariat. Spitalele nu prea vor sa ne primeasca, pe motiv ca nu avem asigurare de malpraxis. Daca te rogi de cate o asistenta-sefa, de regula te primeste, dar pe baza unei cereri semnate de tine, ea, seful sectiei si cineva de la administrativ. Cerere care n-are valoarea unui contract de voluntariat (adica nu vei putea proba experienta asta in fata unui eventual angajator strain). In timpul anului scolar, in general, scolile te trimit UNDE VOR ELE, nu te poti duce unde vrei tu (desi scoala are contracte semnate cu multe spitale). De bine, de rau, sistemul functioneaza ok – e mai bine sa vezi cum e viata in mai multe spitale. Parerea mea. Sectia o alege tot scoala (in colaborare cu spitalul), nu o alegi tu.
      3. Depinde de spital. Depinde de sectie. Depinde de angajati. Depinde de perioade (vara/iarna e mai relaxat pe anumite sectii). E si bine, e si rau. E greu de descris in cuvinte. Avem si spitale moderne (Coltea, de exemplu), avem si spitale decrepite. Avem si spitale in care nu exista multe lucruri de baza (sapun, manusi, medicamente etc.), avem si spitale mai bine dotate. Vezi si articolele mele cu tagurile practica, practica in spitale.
      4. Diploma noastra de postliceala este recunoscuta in UE. Dar fiecare tara are niste proceduri de echivalare. In anumite tari trebuie sa faci 1 an in plus, in altele nu. In Deutscher Sprachraum (De, At, Ch) diploma e echivalata, dar procesul e un pic lung (din cate stiu eu). Exista niste firme de intermediere la care poti apela. Sau poti sa-ti cauti singur joburi. Tine de noroc, capacitatea de-ati scrie un Lebenslauf si Anschreiben cum trebuie si multe alte lucruri. Nu pune caruta inaintea cailor, totusi. Intai vezi cum e meseria si dupa aia gandeste-te daca te angajeaza cineva pe bani multi ca sa ai grija de pacientii lui. 🙂 Nu te simti jignit, dar asta e adevarul. In teorie, daca esti bun, o sa-ti gasesti un job bun. Cu un pic de noroc, probabil.
      Adevarul e ca nu am nenumarate povesti de succes stranse. In toate spitalele pe unde am fost am auzit de cate o asistenta care tocmai plecase. Personal am vorbit doar cu un fost absolvent al scolii mele care s-a angajat la 1 an dupa terminarea scolii undeva in Suedia. Altfel, as mai avea 2 exemple de cunostinte de-ale sotiei (asistente cu ceva vechime in Ro) care s-au angajat in UK. Deci se poate, dar nu exista un tipar clar.

      Like

Leave a Reply

