Condamnata la plata unei amenzi pentru un review negativ al unui restaurant

O bloggerita din Paris a fost condamnata de un tribunal din Bordeaux la plata a 1500 euro daune si 1000 euro cheltuieli de judecata pentru ca a “discreditat public o persoana sau companie” prin titlul postului sau “L’endroit à éviter au Cap-Ferret : Il Giardino’ (Locul de evitat la Cap-Ferret: Il Giardino, pentru cine nu stie franceza).

Ca urmare a indexarii postarii sale de catre google.fr, la o cautare simpla de informatii despre cap ferretrestaurantul Il Giardino, din Cap-Ferret – o mica statiune de pe coasta atlantica a Frantei (golful Biscaya) se ajungea pe blogul cu pricina. Proprietarii au considerat ca articolul era mai degraba “o insulta, nu o critica“.

Daca n-aveti chef sa cititi postarea incriminata a frantuzoaicei, pe scurt ea spunea ca:

  • a fost primita prost (de o “harpie in vesta fluorescenta”),
  • ca aperitivul i-a fost servit (tarziu) in acelasi timp cu felul principal de mancare si

  • ca la plangerea ei (in legatura cu aperitivul adus tarziu de personalul supraincarcat) patroana (“care se credea o diva”) i-a raspuns ca “nu poate sa-si munceasca personalul mai mult de 44 ore pe saptamana” (sic!) si ca daca vroiau aperitivul inainte de mancare trebuiau sa anunte asta.

Jigniri personale sau cuvinte grele nu au fost folosite in postarea ei. Dar patronii au considerat ca “nu pot sa mai suporte denigrarea restaurantului lor” si au dat-o pe bloggerita in judecata. Ea a ales sa se reprezinte singura si a pierdut instant.

Ce au obtinut patronii? 1500 euro + publicitate negativa cat cuprinde. Micul lor restaurant este acum faimos la nivel mondial drept un loc care isi da in judecata clientii nemultumiti de mancarea/serviciile oferite. Cred ca n-au auzit de the Streisand effect.

E interesant ca pagina de tripadvisor a restaurantului il listeaza pe locul 73/79 intre restaurantele din statiunea frantuzeasca – desi reviewurile il arata drept mediu-bun. Poate toate voturile de “helpful” date reviewurilor care-l categoriseau drept “mediocru” au un rol in asta.

 

Din fericire, decizia tribunalului nu are rol de precedent legal – ori vor aparea brusc in Franta nenumarate procese intentate tuturor clientilor nemultumiti care-si exprima opinia pe internet despre un anume furnizor de servicii de orice fel. Oricat de proaste efecte ar avea pe termen lung asemenea procese pentru afaceri, pe termen scurt ar face sa dispara rapid anumite opinii negative.

 

Ma intreb ce s-ar intampla daca ar incerca sa faca asa ceva proprietarii romani de restaurante si pensiuni care ofera servicii proaste. La cate reviewuri cu jigniri, injuraturi si chiar si acuze absurde sau nefondate, judecatoriile ar avea munca pana peste cap

 

 

Stire via hotnews.ro. Drepturi imagine: chaletino.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s