Oda celui mai tare “profesor”

Orice ar putea intelege lumea din postarile mele, in cei 2 ani (si un pic) de postliceala pentru asistenti medicali chiar am avut multi profesori care m-au invatat o gramada de lucruri, care si-au facut meseria constiincios si pe care ii respect. Am intalnit si nenumarate asistente medicale si doctori care si-au rupt din timpul lor de munca pentru a-mi explica anumite lucruri sau a-mi da niste informatii pe baza carora sa ma documentez suplimentar. Carora le si multumesc si ii si respect pentru munca lor. Dar nu despre ei voi scrie mai departe

Aici nu voi scrie nici despre profesorul de genetica si biochimie din anul 1, la orele caruia ajungeam cu placere (la care am lipsit la o singura ora si chiar am regretat). Nici despre profesoara de chirurgie din anul 2, care s-a straduit sa ne predea mai multe lucruri despre chirurgie decat erau dispusi majoritatea colegilor sa invete. Si care se obosea sa-mi raspunda la intrebari suplimentare la sfarsitul orelor (desi venea de la spital si era obosita si avea si alte griji pe cap). Nici despre profesoara de Pneumologie si Nefrologie, care si-a predat TOATA materia si ne-a oferit si informatii suplimentare, chit ca in clasa domnea o apatie (aproape) generala cand ne preda despre Emfizem Pulmonar sau Insuficienta Renala Cronica. Nici despre profesoara de Nursing din anul 2 care s-a straduit sa ne faca pe toti sa ramanem cu ceva din cursul orelor predate de dansa.

Nu, voi scrie despre un “profesor” care e tot timpul disponibil, care isi preda “orele” foarte concentrat, dar ajutat de imagini si ilustratii – modul cel mai eficient de a invata si retine ceva pentru mine.

Este vorba de un… student. Armando Hasudungan. Un student care are a facut (pana azi) cam 100 si ceva de filmulete despre Anatomie, Biochimie, Fiziologie, Farmacologie si Patofiziologie.

Am dat peste el cautand un filmulet care sa ma ajute sa-mi fixez niste concepte de imunologie, o materie extrem de stufoasa si greu de invatat. Playlistul asta este foarte util pentru a verifica ce ai retinut din cateva cursuri pline de informatii:

De ce e asa de tare acest profesor? Pentru ca ai acces la cursurile lui gratuit, oricand, oriunde (ai o conexiune la internet). Si pentru ca, daca vrei sa inveti mai multe, exista intotdeauna pubmed si diferite manuale scumpe, dar daca nu ai invatat bine niste lucruri de baza… degeaba citesti tu un Oxford’s Handbook of…

Desigur, nu este nici el lipsit de greseli. Dar ce profesor este 100% corect in ceea ce iti preda, in conditiile in care anumite informatii se schimba cu mare viteza in Medicina?

Combinate cu un Atlas de Fiziopatologie (vezi info si aici) si un manual bun, poate ajuta foarte mult in a retine lucruri – asta daca te intereseaza partea teoretica a meseriei noastre.

One thought on “Oda celui mai tare “profesor”

Leave a Reply

