Alta intrebare stupida la care trebuie sa tot raspund

M-am mai plans eu de ultra-prezentul “De ce vrei sa te faci asistent medical?“.

Majoritatea cunoscutilor mei stiu ca fac aceasta scoala si au renuntat, cu greu, la a ma mai intreba (pentru a n-șpea oara) ce m-a apucat de vreau sa invat aceasta meserie.

Ei bine, acum am trecut la nivelul urmator. Intrebarea pe care o tot aud cam din octombrie este “cat mai ai?“, cu variantele “cand termini?” sau “mai ai mult la scoala asta?“.

Am intalnit intrebarea asta la cunoscuti, prieteni, amici, familie, proaspete cunostinte, doctori si asistente de prin spital (ma rog, in cazul lor, unii pur si simplu cred ca vroiau sa para cat de cat interesati de intrusul cu care s-au trezit pe cap de cateva saptamani/luni).

Nu inteleg chestia asta. In tara noastra, de minim 40 de ani se invata incontinuu pe sistem toamna-vara. Si examenele de final se dau candva vara. Deci oricat de mult ar dura scoala, cel mai probabil interlocutorul tau va “termina” candva la vara. Daca stii cat de cat in ce an e, poti estima simplu ca va termina ori “la vara”, ori “vara urmatoare” (in functie de cunostintele proprii despre forma de invatamant pe care o urmeaza).

Nu sunt 100% sigur, dar tin minte ca pana si  la anumite universitati mai speciale, daca se termina ultima sesiune primavara (in sistemele universitare cu 4 ani + 1 semestru, 2 ani + 1 semestru sau mai stiu eu ce), tot vara dadeai licenta.

Oricum, pe mine ma enerveaza intrebarea asta si pentru ca mi-o pun oameni carora le-am mai raspuns de cateva ori.

Iar ca intrebare de curtoazie, este de-a dreptul stupida. Daca e sa-i adresezi 1 singura intrebare unei persoane de care nu-ti pasa nici cat negru sub unghie, de ce ar fi “cat mai ai pana termini?“.

Daca e o intrebare pentru a estima nivelul meu de cunostinte (asta in mediu spitalicesc) – pentru a-ti adapta comportamentul pe masura, oricum e inutila. Nivelul de cunostinte variaza foarte mult in cadrul aceleiasi generatii, deci poti foarte usor vorbi cu un idiot de anul 3 sau cu un mic geniu de anul 1. Nu ca m-as considera eu dăștept, doar observ ca e o intrebare fara valoare.

Bine, intr-un final… cui ii pasa?

no-stupid-questions-or-answers

2 thoughts on “Alta intrebare stupida la care trebuie sa tot raspund

Leave a Reply

