Cine a mai fost cand era copil la tabara de la Navodari?

In vara lui ’99, la 15 ani, am avut o vacanta in care am fost, impreuna cu cativa colegi de liceu in Tulcea, Navodari si Mangalia. Am stat cateva nopti si in tabara de la Navodari.

Tin minte si acum ca la inceput ne-au bagat in niste casute de lemn care erau pe jumatate distruse de fostele generatii si de lipsa reparatiilor. Si ca am adormit jucand in timp ce jucam poker la ora 1-2 noaptea. Si ca intr-una dintre nopti ne-am dus sa facem baie noaptea in mare, am trecut printr-o zona cu mai multi oameni, si unul ne-a zis “mergeti sa va omorati, bă!”. Si cat de alb era colegul meu Daniel, de il vedeam in apa destul de agitata de la cateva zeci de metri. Si ca n-avea slipi la el, a facut baie in chiloti. Acum e inginer software undeva langa San Francisco, castiga aprox. 100.000 $ pe an.

Si mai tin minte ca in cladirea in care am innoptat pana la urma camera (desi modesta dupa standardele mele actuale) era atat de buna, comparata cu casa de lemn initiala incat parea hotel de lux pentru niste elevi obositi.

Si ca din tot grupul de elevi, singura persoana care a comentat in gura mare despre jegul din prima camera a fost Albina (careia toata lumea ii zicea Alina), a carei parinti erau in cu totul alta categorie sociala fata de noi, restul. Si ca a plans din cauza mizeriei, ceea ce ne-a si ajutat profesoara sa obtina un loc mai bun de cazare.

Aparent la inceputul anilor ’90 erau 14.000 de locuri de cazare în 300 de clădiri, pe o suprafaţă de 581.000 de metri pătraţi. Acum au mai ramas cateva sute de locuri de cazare si multa, multa ruina. Si au aparut multe-multe casute private, prin intelegeri intre cine trebuie.

Acum arata asa casuta initiala si cazarea “de lux”:

tabara3 tabara2 tabara1

Drepturi imagini observator.ro si casajurnalistului (unde mai gasesti cateva poze actuale cu tabara – motivul pentru amintirile mele de azi).

Leave a Reply

