Ce banal arata o intubatie endotraheala (IOT) pe youtube :)

E adevarat, n-am vazut (pe viu) nici o intubatie cu videolaringoscop, dar cele facute doar cu laringoscopul… pe bune de nu au fost toate cu probleme si deloc banale. Oi fi aducand eu ghinion cand sunt de fata.🙂

Si lectie de luat pentru acasa (cel putin eu nu stiam asta): anestezia locala cu lidocaina spray in concentratii mari (sau alte anestezice-spray) poate produce in cazuri foarte rare methemoglobinemie. Se manifesta cu cianoza, dispnee, ameteli, letargie, cefalee. Iar tratamentul ar fi oxigenoterapie + albastru de metilen (diluat 1/100 in ser).

De curiozitate, am cautat alte medicamente care ar putea produce methemoglobinemie (in concentratii mari si/sau combinate): in afara de lidocaina, benzocaina, procaina, ar mai fi medicamentele vechi antimalarie, nitroglicerina, sulfonamidele, paracetamolul si celecoxibul (celebrex). Si… albastrul de metilen.🙂 Oare cum tratezi un pacient care a facut methemoglobinemie ca urmare a unei supradoze de albastru de metilen? (presupun ca cu transfuzii de sange).

Si eu care tineam minte la lidocaina doar “interzis, respectiv atentie la probleme cardiace, respectiv hepatice”.

Leave a Reply

