Poate sa-mi explice cineva de ce e vola.ro “o idee buna”?

Am deschis televizorul zilele trecute. Plin de reclame la medicamente. Si la site-uri de travel (trivago si altele).

Plus, in 30 de minute de uitat la tv, am vazut de vreo 3 ori reclama la vola.ro in care un “blogger de travel” sustinea ca vola.ro este o idee buna. Plus mesajul “400.000 de romani au folosit vola.ro deja”.

De ce ai plati pentru serviciile vola.ro – cel putin pentru rezervarea de bilete de avion? Aici nu e vorba de zgarcenie sau de mentalitate de roman care nu vrea sa plateasca pentru nimic.

Dar serios vorbind, de ce as plati 10 euro in plus pentru fiecare bilet de avion doar pentru ca fac rezervarea prin site-ul vola.ro?

Ok, ofera servicii de agregare de zboruri. Wow, ce tare. Asta fac si momondo.com si skyscanner.net si nenumarate alte site-uri care mai de care mai copiate unul dupa celalalt. Si as putea spune ca unele fac asta mai bine (au o interfata mai curata si mai clara).

Nu inteleg succesiunea asta de actiuni:

  • Cauti un zbor in ziua x pentru orasul Y.
  • Iti afiseaza orice site din asta pretul companiei aeriene
  • Tu alegi voluntar sa platesti 10 euro in plus unui intermediar care nu a facut decat sa-ti afiseze informatia de pe site-ul companiei aeriene cu pricina?

Si treaba asta este “o idee buna“.

Serios?

Accept faptul ca ei si-au diversificat oferta de ceva timp (ani?) si ofera pachete avion+cazare. La genul asta de oferte nu comentez. Probabil ca ofera preturi comparabile cu orice agentie de turism (poate chiar mai bune). Pentru genul de calator comod, pachetele de genul asta sunt probabil ok.

Plus, mai accept faptul ca, in anumite situatii, de la momentul cautarii si pana la momentul rezervarii, biletul de avion vandut la tariful afisat initial poate sa se fi vandut. Deci exista riscul foarte scazut ca la vizitarea site-ului companiei aeriene sa fie vandut biletul cu pricina. Acuma… ramane la latitudinea fiecaruia sa isi asume acest risc (pentru suma de 10 euro).

Oricum ar fi, partea de cautare si rezervare de zboruri prin terti mi s-a parut pana acum o absurditate.

Si opinia asta nu mi se va schimba pana in ziua in care un agregator din asta de zboruri va oferi un pret mai mic decat cel afisat pe site-ul companiei aeriene. Cam cum fac agentiile de turism care ofera pachete de zbor+hotel precumparand un anumit numar de bilete la pretul minim oferit de compania aeriana.

Problema e ca in momentul acela se va ajunge la un fel de monopol, in care companiile care cumpara bilete ieftine vor putea sa le revanda scump, eliminand avantajul pentru cumparator.🙂

4 thoughts on “Poate sa-mi explice cineva de ce e vola.ro “o idee buna”?

  1. Vola are preturi negociate cu transportatorii aerienei pe segmentul de linie,nu si pe lowcost,unde da, ai dreptate,preturilr afisate de ei sunt mai mari decat cele de pe site din cauza comisionului.
    Poti intalni si exceptii,de ibicei la inceput de sezon, unde gasesti bilete low cost la pret mai mic decat pe site-ul companiei,doar atunci cand ei si-au luat un bulk de locuri la pret f bun direct de la companie si isi permit sa tina pretul mai jos.
    In general, ei vand locurile prin sisteme de rezervari(suuuuper complicate,amadeus si worldspan)unde sunt tot felul de reduceri,fee-uri promotionale,etc scoase de compania aeriana si apoi vandute de ei(si de orice alta agentie care lucreaxa cu Sist astea si cu IATA)si daa,cu siguranta sunt tarife mai mici(daca ai noroc de clasa tarifara a, sigur platesti muuuult mai putin decat oe site cu tot cu comisionul lor).
    Au profit astia de la vola milioane de euro deci…romanul cumpara prin ei:))si cumpara si de la agentii pachete de vacanta si tot asa…nici eu nu ii inteleg, pt mine e o placere sa imi fac singura rezervarile:))
    Am scris atata pt ca am avut sansa sa lucrez in domeniu,a fost o etapa frumoasa din viata mea:)
    Deci in concluzie, daca ai drumuri transatlantice sau cu companii de linie(nu low cost) poti sa arunci un ochi si la ofertele lor,se intampla sa gasesti mai ieftin decat pe site.

    Like

    1. Ok, nu neg ca ai dreptate. Adica in conditiile astea, da, ar fi ok.
      Atata doar ca, pe rute intraeuropene (catre Franta, Elvetia, Grecia, Italia, Austria, Germania, Olanda, Cipru si Portugalia – tarile pe unde am fost eu pana acum) nu am gasit niciodata (!) un tarif mai mic decat al companiei de linie pe vola.ro
      Cum in ultimii 3 ani a trebuit sa-mi dramuiesc foarte bine concediile si banii (din motive evidente), rezervarile mi le-am facut tot timpul cu minim 4 luni inainte de plecare (cateodata si cu 6 luni). Vola.ro il foloseam doar pentru a descoperi ce companii zboara spre o anumita destinatie, pentru ca la pret niciodata nu mi-au oferit vreun pret mai mic. Si momondo mi se pare (dar e posibil sa ma insel) ca indexeaza mai multe companii aeriene decat vola, deci s-a dus si avantajul de “agregator de zboruri” in ochii mei.

      Altfel, da, la pachetele avion+hotel stiu ca agentiile de turism folosesc tot felul de sisteme de rezervari care le permit sa vanda pachetul la un pret mult redus fata de pretul de lista pe care l-ai obtine in majoritatea timpului. Din ce am vazut eu, cea mai mare reducere este din pretul cazarii.

      Dar la zboruri n-am gasit niciodata un pret redus (cu comisionul lor inclus sau fara) fata de tariful de site al companiei de linie.
      Am avut eu ghinion?

      Si nu, nu caut low-cost-uri, din 2 motive: daca zbor iarna, ma intereseaza sa zbor cu bagaj de cala + bagaj sportiv (deh, snowboard), daca zbor vara, oricat de putin as sta, m-am obisnuit sa avem 1 bagaj de cala la 2 persoane. Daca adaugi la tampenia cu bagajele si taxele de rezervare si orele absurde la care zboara low-costurile si faptul ca aeroporturile low-cost sunt la cucurigu-n-deal (deci costuri de transfer), am ajuns la concluzia ca e absurd sa apelez la low-cost-uri daca exista zbor de linie catre destinatia aleasa.
      Exemplu – Wizz-ul pana langa Munchen cu bagaj de cala + bagaj sportiv + taxa de rezervare luat la pretul minim al biletului este semnificativ mai scump dus/intors decat Lufthansa la economy (care include bagaj de cala, bagaj sportiv, pleaca la ore umane si include si o gustare/bautura – desi nu e prea important asta). Daca as adauga costul locului + un snack si o bautura , ar fi mult mai scump. E adevarat, Memmingen e mai aproape de Tirol (dar mai departe de Italia de Nord).

      Like

  2. Pe lângă momondo și skyscanner mai încearcă și skypicker – foarte multe funcții de filtrare / găsit legături de zboruri.🙂
    Revenind la Vola, o singură dată am cumpărat bilete prin ei și asta când a trebuit să rezerv ceva de pe o săptămână pe alta și prețurile de pe site-urile companiilor aeriene explodaseră. Pe Vola a fost mai ieftin, am mai găsit și nu știu ce cupon de 20 Euro, în total am economisit ceva.🙂 Nu era un zbor low cost… ceea ce confirmă și ce a spus și Ana. Vola nu e neapărat o idee bună, dar e o idee bună să verifici prețurile la avion în cât mai multe locuri. Niciodată nu știu de unde apare combinația cea mai bună.

    Like

    1. Deci exista si oferte sub pretul liniei aeriene.
      Inseamna ca pur si simplu am avut eu ghinion de fiecare data cand am cautat.
      Mersi pentru explicatii.

      Like

Leave a Reply

