Examen de absolvire (2) – scris

Examenul l-am dat ieri. Desi a fost (prea) simplu, a fost prima data in 3 ani cand am crezut ca e posibil ca toate planurile mele sa fie date peste cap. Desi am dat destule examene la viata mea, ieri am reusit sa ma tampesc cand am inceput examenul.

Eu scriu foarte urat. Daca ati auzit de mitul scrisului greu lizibil “de doctor”, ar trebui sa marturisesc ca al meu este mai urat si mai greu de inteles chiar si comparat cu un scris urat “de doctor”. Diriginta mi-a atras specific atentia la ultimele noastre intalniri ca voi fi depunctat daca voi scrie cum scriu eu de obicei (si la lucrari ma straduiesc, de regula, sa scriu “frumos”). Ei bine, la examen am zis sa fac tot posibilul sa fiu lizibil. Deci am scris… cu majuscule si litere de tipar. Am intrebat ambele profesoare supraveghetoare despre asta, mi-au zis (si am martori) “nu ar trebui sa fie nici o problema, se vede ca la fel ai scris si in titlul lucrarii“. Ei bine, la finalul lucrarii am aflat ca in alte sali s-a mentionat specific faptul ca NU trebuie scris cu litere de tipar, pentru ca poate fi considerat semn. Drept consecinta, am stat 1 zi cu frica in san ca voi fi singurul dobitoc care va fi picat pe motiv de “scris considerat semn“.

Cand i-am spus dirigintei despre asta, mi-a spus ca “am fost tampit” (pe buna dreptate) si ca “probabil nu va fi o problema”.

Ei bine, am scapat. Am luat examenul. Daca citeste cineva care va trece prin examenul asta in viitor, sa tina minte: NU FOLOSI MAJUSCULE DE TIPAR, scrie normal!🙂

Examenul a fost usor, precum ziceam. La eseu am avut un subiect de gastroenterologie. Chiar nu aveam cum sa gresesc la el.

Grilele au fost printre cele mai usoare, intrebarile “lacunare” la fel. Cunostintele necesare pentru a lua o nota peste 6 la examenul asta erau pe undeva la nivelul anatomie de a 11-a plus ceva cultura generala plus cateva articole citite din publicatii on-line cat de cat acceptabile si gata “examenul pentru a deveni asistent medical”. Vorbesc serios. Examenul de admitere la facultatea de Medicina din Bucuresti e de cateva ori mai greu decat examenul nostru. Si cel de admitere la o facultate de asistenti medicali are intrebari mai dificile. Ma rog, e un pic aiurea sa le compari, la unul se verifica cunostintele de anatomie, la altul cunostintele de “ingrijire a pacientului”.

Chiar si in conditiile acestea, unii colegi au ales sa se inspire unii de la altii (sau mai rau). 3 ani de zile nu inveti nimic, nici macar pentru un examen pentru care primesti mura-n-gura nu te pregatesti. Apoi se cheama ca esti asistent medical si esti pregatit teoretic sa ingrijesti un bolnav. Ce-mi pasa mie, poate o sa mi se spuna. Pai imi pasa din 2 cauze:  1. o sa le intru-n maini unora ca ei si eu (sau familia mea, sau alti nevinovati) 2. eu am muncit pentru a obtine diploma asta. Ok, in timpul anilor am mai lipsit de la anumite ore, am avut 2 stagii de practica in care n-am facut mare lucru, am mai primit si note din burta. Deci nu-s nici eu chiar usa de biserica. Dar m-am straduit tot timpul sa invat ceva in spitale si la scoala, mi-am facut lucrarea singur si pentru examene am dat doar ce am stiut eu, n-am folosit “ajutoare” de nici un fel. Si m-am straduit sa compensez pentru orele pierdute sau pentru practica pierduta (am facut voluntariat cele 12 saptamani de vacante de vara).

Revenind la examen: Am facut 1 greseala la o grila – pentru ca am rationat la o intrebare despre epilelpsie, nu am invatat raspunsurile pe de rost. La asta s-a mai adaugat o greseala pe undeva si s-a dus 10-le. Ma rog, am luat FOARTE aproape. Notele nu conteaza, si am zis-o tot timpul, dar acum imi propusesem ca un scop personal sa iau nota maxima.

Ma rog, stiu ce stiu si ce nu stiu (multe) si examenul asta nu a fost deloc relevant (l-au inclusiv colegele mele care citeau anul trecut din propriul lor referat despre “ademon de ipofiza” si habar-n-aveau unde naiba le sunt plamanii, inclusiv colegul meu care crede ca in apa sunt carbohidrati samd). Dar aveam un scop si l-am ratat de putin. Asta e. Trecem mai departe la lucruri mai importante.

Luni va fi ultimul examen, apoi imediat am primele interviuri pentru un job.

6 thoughts on “Examen de absolvire (2) – scris

  1. Felicitari!
    Apropo de nivelul de pregatire, vorbeam cu o vecina (care lucreaza in Germania),ideea e ca ea a fost tot anul acolo,la munca.acum a venit si mi-a zis ca se duce la scoala sa isi incheie situatia,ghici la care scoala? Doamna nu a fost la cursuri nici macar o data anul asta dar acum a terminat primul an de postliceala(cu “ajutor”)
    Habar nu are
    nici unde e inima daramite de hipofiza:)))si pt ca vb germana ft bine,planuieste sa lucreze in germania dupa ce termina.
    Incredibil!!!si mi-e teama ca nu e singura care trece asa prin scoala si ajunge AM.

    Like

    1. Dar “ademonu’ de ipofiza” stie ce e?🙂
      1 an de zile in care n-a venit nici macar 1 data? Am avut si eu poame de genul in clase, dar au fost exmatriculati (sau s-au lasat singuri/singure cand au fost amenintati cu exmatricularea).

      Stii ce nu inteleg la treaba asta cu munca in strainatate ca AMG? Meseria nu e deloc usoara si nici placuta – daca nu stii sa iti extragi bucurii si reusite in ea. De ce naiba vor asa de multi oameni s-o faca, desi n-au nici o treaba cu ingrijirea oamenilor?
      Un casier castiga lejer 1000 si ceva de euro in Germania. Un vanzator la H&M poate castiga si 1500 euro net (in anumite conditii si cu ceva vechime). Un Krankenpfleger castiga 1600 euro net la inceput (cu 100-200 in plus, in functie de Stufe de taxare). De ce sa astepti 3 ani de zile pentru a face o munca cu care nu te identifici si care e periculoasa pentru tine si pentru altii (daca esti bata)? Sunt atat de multe meserii pentru care nu-ti trebuie scoala de 3 ani si nici cunostinte de medicina, anatomie, fiziologie, farmacologie etc.

      Asta ca sa nu mentionez faptul ca in mai multe orase poti gasi Krankenpflegeschule care nu iti cer nici un euro taxa anuala. Si esti platit cu 950-1100 euro net (cred) pe luna (conform TVAöD pentru 2014-2015) pe parcursul celor 3 ani.
      Atata doar ca la scoala lor trebuie sa inveti si nu poti sa treci anul fara sa dai pe la scoala. Tin minte ca ne zicea o studenta de la Uni Frankfurt (viitoare Krankenschwester) ca a avut o colega care a fost racita rau 2 saptamani si a strans 6 absente consecutive la practica. A scapat foarte greu de exmatriculare.

      Si nici la examenul de absolvire nu copiezi de la vecinul (ca o colega) si dupa aia te bucuri ca ai luat 9 si ceva fara sa stii ca bacilul Koch nu cauzeaza bronhopneumonie obstructiva cronica, in durerea mea.

      Like

Leave a Reply

