A venit iarna

ninge.gif

Chit ca in Bucuresti e o vreme ploioasa si cainoasa care ma face sa ma gandesc cu groaza la urmatoarele luni in Anglia, la munte (si nu numai) ninge deja si va mai ninge cateva zile. Un mic semn ca sa mai scriu din cand in cand si despre pasiunea mea pentru alunecatul-la-vale-cu-picioarele-prinse-de-o-scandura-data-cu-ceara-si-cu-margini-de-metal, fara sa par doar un obsedat.🙂 Asta pentru cine nu intelege ce e cu pinguinul ala pe zapada din poza aleasa de mine ca avatar pentru blog.

Astazi o sa fac o mica observatie pe tema evolutiei sportului asta (eu consider schiatul si datul cu placa un singur sport).

In ultimii ani a devenit din ce in ce mai comun (poate mai putin in Romania, dar se schimba lucrurile si aici), nu mai e considerat “sport extrem”. Au aparut tot felul de echipamente si instrumente care iti fac viata mai usoara pe partie, te protejeaza pe si in afara partiei si iti permit sa te filmezi/sa fii filmat mult mai usor. Automat, au aparut si foarte multi noi sportivi.

Cu ajutorul social media, orice copil/tanar talentat poate sa impartaseasca lumii intregi ceea ce face el. Nu mai trebuie sa participi si castigi fel de fel de concursuri de pe nu-stiu-unde ca sa devii faimos. Cu un pic de imaginatie, mult talent, buget minim si un minim de colaborare din partea unei statiuni de schi poti obtine niste filmulete geniale.

Exemplu*:

Desigur, totul se face si (cu si) pentru bani, intr-un final, dar asa e lumea noastra construita. Tipul asta schiaza printr-o mica pestera, cui ii pasa ca o companie ii da bani ca sa o faca, pentru a vinde mai multe haine?🙂

 

 

Cand am inceput eu sa ma dau pe placa, acum 10 ani, filmulete ca cele de mai sus erau cvasi-imposibile si ar fi cerut bugete imense. Asta pe langa faptul ca nu prea erau multi oameni suficienti de talentati pentru a fi filmati facand asta la nivel mondial.

In ziua de azi, numarul si calitatea schiorilor si snowboarderilor a crescut incredibil de mult. O data cu asta au crescut si industrii conexe: de la turism (statiuni, transport etc.), la echipamente (nu numai direct de si pentru schi, vezi GoPro, care acum deja pare sa fi ajuns la stagiul de maturitate si probabil declin) si altele (media, telecomunicatii, instalatii de transport pe cablu, fitness si sanatate samd).

Au aparut si oarecare probleme – cum ar fi supraaglomerarea si cresterea constanta a costurilor.

Ma intreb cum va arata sportul asta peste 10 ani, cand eu voi avea 40 de ani si tehnologia va avea inca un deceniu pentru a avansa. Tin minte ce mirat ma uitam in primul an la niste batranei de 70 de ani intalniti in gondola in Austria care inca schiau fericiti la varsta lor. Inca nu se schimbase atat de mult sportul lor preferat.

* Exemplu nu foarte corect, stiu, deoarece francezii respectivi sunt relativ cunoscuti deja.

2 thoughts on “A venit iarna

  1. Super post si filmuletele tari de tot. Nu le am cu sporturile, sunt mai precaut din fire, imi place sa schiez dar de cativa ani de zile tot la stadiul de incepator sunt, si nu am mai reusit sa pun schiuri in picioare de cativa ani buni,dar poate intr-un viitor apropiat, cu mai mult timp si buget mai cuprinzator, voi continua de unde am ramas🙂

    Like

    1. Eheee, si eu sunt precaut din fire, dar pe partie e un pic altfel. Trebuie, desigur, sa nu te supraestimezi, sa iti respecti colegii de partie si conditiile meteo si sa stii ce sa faci in orice situatie – dar e greu de descris senzatia pe care o ai cand cobori mai multi kilometri in cateva minute, in control total.

      Trebuie doar sa prinzi cateva zile cu zapada buna, soare si mai putina lume si progresezi rapid.
      Sau sa mergi in strainatate cateva zile. Eu am plecat in Austria prima data dupa primul sezon, si nimic n-a mai fost la fel🙂 Ma rog, intre timp s-au mai imbunatatit lucrurile si in Romania.

      Ultimii 2 ani am prins doar cate o vacanta pe an (Soelden si Ischgl) plus cate 1-2 zile in Romania si atat.
      A fost mai dificil sa-mi calmez “virusul”. Dar planuiesc sa recuperez de la anul.

      Like

Leave a Reply

