E ciudat sa muncesti in week-end?

Muncesc full-time de la 18 ani. In timpul facultatii am muncit. Cand am inceput postliceala mi-am pastrat jobul (“part-time” de Romania, munceam cam 7 ore in medie pe zi). O singura regula am respectat in toti anii astia (13): nu am muncit duminica niciodata si sambetele am facut tot posibilul sa nu vin la munca decat pentru un bonus (deci foarte rar).

Ei bine, de cand am venit aici, ba manat de lipsa de bani (deci lipsa de posibilitati de distractie), ba de dorinta de-a nu sta tot timpul cu gandul la faptul ca as vrea sa fiu cu sotia mea, nu printre straini, am lucrat deja cateva week-enduri. Si o sa mai lucrez (cel putin o vreme).

Si nu mi se mai pare asa ciudat sau “de nefacut”. Mai ales cand esti singur.

Da, sunt si niste bani in plus, dar, spre nemultumirea mea, vin oricum peste o luna (adica pentru week-endurile sau noptile lucrate in februarie, esti platit in martie, pentru cele din martie, esti platit in aprilie samd).

Nu ma plang acum, nu ma forteaza absolut nimeni nici sa stau aici, nici sa muncesc in week-enduri.

Plus, data fiind natura muncii in ture de 12,5 ore, nu prea mai ai ideea de “vine week-endul, sunt liber” in cap. Esti liber si luni si marti si joi, daca vrei :))

Singurele momente cand chiar imi vine in cap ciudatenia muncii in week-end e cand ma intorc sambata seara (ca azi) in apartament. Cand in micul cartier de blocuri noi si cochete unde sunt pitite si cladirile cazarii spitalului… e plin de masini parcate dublu sau triplu (da, si englezii parcheaza aiurea, mai ales daca ei cred ca nu-i prinde nimeni*). Si se aude muzica de prin apartamente si lumea fumeaza vesela pe balcoane sau in fata cladirilor. Si tot ce imi doresc eu e sa ma duc sa zac o tzara in pat.

giphy.gif

Si eu ma intorc de la spital, unde tocmai inainte sa plec mi-a murit o pacienta. Unde am stat iarasi in plus pentru ca nu reusesc sa imi eficientizez munca si imi tot raman hartii de completat.

Oricum, in afara faptului ca am scris postarea asta, nu ma mai deranjeaza asa mult munca in week-end (mai ales ca stiu ca e ceva temporar).

Mai mult ma roade pe mine intrebarea “cum sa fac sa termin munca la timp si sa nu mai raman peste program?“. Asta si “unde am petrecut eu prea mult timp astazi“.🙂

Oare o fi fost pacientul cu PEG pe care l-am schimbat doar eu cu o ruda a lui (pentru ca niciodata n-am HCA care sa ma ajute cand am nevoie de ei) de 3 ori? “That man was pooping for England“. Oare o fi fost tanti cu NIV, nebulizoare, tratam. i.v., fluide i.v. PLUS 30 de pastile (nu exagerez, atatea a luat la ora 09:00).Tanti langa care au fost toata ziua intre 2 si 5 rude, care se uitau la mine tot timpul cand ii faceam ceva cu o privire interogatorie/acuzatoare/dezaprobatoare?

ezgif.com-video-to-gif.gif

O fi tanti care vroia sa se spele singura si refuza sa foloseasca baia, dar care m-a trimis de colo-colo pentru cate ceva, pentru ca tot uita ce ii mai trebuia? O fi fost de la ingrijirea pacientului cu traheostoma? O fi fost de la faptul ca am pierdut 25 minute cu numaratul medicamentelor controlate?

O fi de la faptul ca nu am raspuns niciodata “nu stiu, intreaba la altcineva” cand m-a intrebat cineva cum gaseste ceva, daca poate sa-l ajute cineva cu ceva si altele?

 

  • Asa cred ei, dar am vazut politisti de parcare (parking officers) dand amenzi aproape in fiecare vineri/sambata seara de cand sunt aici. :))

2 thoughts on “E ciudat sa muncesti in week-end?

  1. Citesc ce scrii si parca îmi citesc gândurile. Si eu am evitat mereu sa lucrez in we, dar cred ca voi începe sa o fac doar sa nu ma gândesc la fiimea si la cățel.😉

    Like

Leave a Reply

