Ce m-a enervat pe mine in spital azi

NU, n-a fost faptul ca m-am trezit cu noaptea in cap dupa ce am ajuns ieri seara abia la 9 in camaruta dupa 5 ore de bus-avion-bus-tren.

Nu, n-a fost faptul ca am avut tot felul de pacienti azi

Nu, n-a fost faptul ca am terminat la 20:30 (am fost chiar bucuros c-am terminat devreme)

Nu, n-a fost faptul ca am avut 2 pacienti cu cate un picior in groapa.

 

A fost faptul ca am vazut la avizierul mare al spitalului o mare taietura cu articolul asta de 2 bani dintr-un ziar de doi bani:

Screen Shot 2016-03-24 at 21.31.12

Cam asa e si la mine in spital. Sunt foarte putini asistenti pentru stilul de lucru de aici, aia care sunt se dau bolnavi cam des si foarte des nimeresti sa ai mai multe de facut decat te-ai descurca.

Pe de alta parte, sa dai medicamente si sa schimbi cantitatea de insulina (daca ai sliding chart)… sunt chestii pe care le inveti din scoala. Deci e ca si cum un tampit ar face un articol in care titlul ar fi “asistentele medicale sunt puse sa faca munca de asistente medicale. The inhumanity!”.

Cine naiba a pus articolul asta la avizierul spitalului meu nu stiu ce avea in cap. Dar mare tampit e.

Pentru simplul motiv ca in spitalul meu (si cam la fel e peste tot in jurul Londrei, deci si la locul unde erau paraciosii “care au tras semnalul de alarma” din articol) englezii 100% sunt mai putin de 10% dintre asistentele medicale. Si daca am pleca noi, s-ar duce naibii mandria lor nationala (NHS-ul).

 

6 thoughts on “Ce m-a enervat pe mine in spital azi

  1. Sunt curios cat o sa tina povestea cu IELTS, tinand cont ca au nevoie acuta de asistenti medicali si vor fi putini cei care vor trece testul🙂

    Liked by 1 person

    1. Mda. Sincer, eu nu stiu cum au luat IELTS-ul cu 7,5 unii dintre doctorii de la mine din spital.
      Deci se poate lua si fara sa vorbesti engleza ca Stephen Fry.🙂

      Like

  2. pai, voi chiar asa faceti? adica modificati doza de insulina fara sa stie medicul curant? daca tot se cere cursuri peste cursuri in UK, de ce sa nu informezi medicul cu privire la glicemia pacientului si sa isi asume el raspunderea prescrierii dozelor de insulina?

    Like

    1. Nu imi dau seama daca faci misto sau nu am explicat exact despre ce e vorba.

      In anumite cazuri, avem asa-numitele sliding scales, care sunt niste documente-prescriptie (cu parafa si semnatura) care iti spun foarte clar cata insulina sa ii dai pacientului diabetic (sau hiperglicemic) in functie de valoarea glicemiei (asta e pentru infuzomate, de regula).
      Din cate tin minte din articol, fix la asta se refereau “whistleblowerii”. Adica se plangeau de ceva 100% legal.

      In majoritatea cazurilor, diabeticii au insulina prescrisa de medic in mod normal si se da la orele prescrise, dar exista si insulina PRN (as needed), in functie de valori iesite din comun ale glicemiei (ex: “la BM>14, se da NOVORAPID, sc, 3 u.i.”).
      Exista si posibilitatea sa chemi consult de la asistente medicale de specialitate (diabetes nurse), care au dreptul de-a schimba prescriptia medicala de insulina, in anumite conditii – daca tu consideri ca glicemia pacientului variaza prea mult (e hipo prea des, e hiper prea des) si ele sunt de-acord cu evaluarea ta.

      Deci modificam doza de insulina, fara sa anuntam medicul (daca nu e o situatie de urgenta), dar totul e facut cu prescriptie (semnatura, parafa, doza, situatie, doza maxima/24 h etc.).

      Altfel, doctorul e anuntat doar daca tu crezi ca ii dai prea multa insulina si vrei sa modifice doza. De exemplu, poti sa refuzi sa ii dai unui pacient care nu prea mananca, cu BM de 5, ceva de genul 40 de unitati de Insulina detemir. Pacientul ala va avea episod hipoglicemic aproape sigur, deci nu-i dai insulina, ci ii ceri doctorului sa-l reevalueze.
      Ma rog… nu “doar” in situatia asta. Dar ideea e ca totul e gandit sa nu aduci medicul la pacient decat daca se intampla ceva grav, in rest sa ai optiuni.

      Like

      1. salut. nu stiu cum ti-a venit ideea ca fac misto. din cate am retinut, nu ai lucrat in romania. aici nu avem sliding scales, cum zici ca e in anglia si nici diabetes nurses cu dreptul de a modifica prescriptia de insulina. de aceea ti s-a parut un pic ciudat comentariul meu. ok, in alta ordine de idei, as vrea sa vorbesc cateva minute cu tine la telefon, se poate? +40726265946. Multumesc anticipat, sa ai o zi buna !

        Like

        1. Asa este, nu am lucrat – am facut doar practica obligatorie plus 4 luni de voluntariat.
          Si la noi (asta am vazut la ATI, in special), la diabetici sau pacienti cu septicemie care erau pe insulina pe infuzomat (concomitent cu perfuzii cu glucoza) se modifica dozarea insulinei, dar, e adevarat, cu consultarea constanta a doctorului.

          Ideea e ca inclusiv noi la scoala am fost invatati sa nu dam insulina ca robotii, sa judecam starea pacientului si sa comunicam cu doctorul. Aici doar duc asta un pic mai departe, oferindu-ti in avans solutii pentru scenarii posibile. De aia ziceam ca e absurda observatia din articol.
          E adevarat, am inteles gresit ce vroiai sa spui, scuze.🙂

          Cat despre telefon… poti, te rog, sa-mi dai fie un mesaj prin formularul de contact sau prin adresa de e-mail (numele blogului la yahoo com)? Am niste experiente neplacute in trecut cu comunicarea prin telefon, de asta prefer sa filtrez informatiile initial. Scuze pentru asta.

          Like

Leave a Reply

