Suprasolicitare.

Kids, don’t do this at home!

26-30 ianuarie am avut o mini-vacanta de snowboard. De pe 31 ianuarie pana azi, din 36 de zile posibile am muncit 32.
Am avut 1 singura tura de doar 6 ore, 6 ture de 13 ore (8-21), 1 de 13,5 ore (7:30-21) in rest  au fost ture de 10 ore (8-18).

As minti daca as spune ca am facut ceva sanatos. Pe de alta parte, nici nu pot sa zic ca e ceva iesit din comun, saptamana de lucru de 6 zile e ceva normal pentru mine. Doar ca 7 zile din 7 e nesanatos. Iar 17 zile la rand de munca e ceva chiar absurd. Si n-o so mai fac vreodata.

overworked.gif

Acuma, e adevarat ca nu m-a fortat nimeni sa o fac. E de asemenea adevarat ca mi-am permis sa nu muncesc prea mult in mai multe ture din ultimele 10 zile (n-am mai insistat sa fiu scrub pentru toate operatiile lungi, ceea ce mi-a oferit perioade de repaos de 4-6 ore sau mai mult in mai multe ture).
Am reusit sa-mi pastrez un dram de normalitate (mancat regulat – sanatos pe cat posibil, cu exceptia zilelor cu ture de 13 ore am ajuns si la sala, am si iesit de cateva ori), n-am pierdut/n-am castigat in greutate, n-am o problema vizibila de sanatate.

Pe de alta parte, (prea) prost nu sunt, stiu ca oboseala se acumuleaza. Am si observat in anumite zile ca oboseala ma facea sa reactionez mai lent sau eram predispus la a uita lucruri pe care ar fi trebuit sa le tin minte. Sau nu eram atent la mici detalii care de regula imi sar in ochi. In anumite zile mai grele, am fost mult mai morocanos si mai ingandurat decat sunt de obicei.
Oricum, nu am inventat eu apa calda, exista oameni care muncesc mult mai mult si nu se plang. Lipsa comentariilor nu inseamna ca totul e roz, totusi.

Cea mai deranjanta chestie cred ca este uscaciunea ochilor si a mainilor – stau prea mult in atmosfera aia controlata de la teatre si ma spal prea mult pe maini. Toate picaturile si cremele din lume nu pot inlocui repaosul acasa. 🙂

In general, un somn bun a reparat multe.

Daca nu ar fi fost deloc ture de 13 ore, ar fi fost totul mai usor. Turele lungi imi dau peste cap toata ziua, nu pot face cumparaturi (mai precis: pot, dar am chef 0), nu pot merge la sala, am mai putina energie ramasa la sfarsitul zilei. Turele pana la 18:00 sunt mai lejere.

Ca un mini-studiu al limitelor mele, a fost util.
Am realizat si cat de multe lucruri mai am de invatat, pur si simplu observand dintr-o pozitie mai retrasa cum anumite lucruri se desfasoara. Asta a fost ceva ce mi-am permis in ultimele saptamani, cand am lucrat mai multe zile si la ginecologie si la chirurgie generala, locuri unde nu se astepta nimeni de la mine sa fac prea multe, pentru ca toata lumea stie ca n-am experienta acolo.

Acum 1 an aveam niste discutii contradictorii cu unele colege de aici intr-un grup de facebook, colege care se laudau cu salariile din NH, obtinute la un program de 48 ore/saptamana. Ce le ziceam atunci ramane valabil si-acum: nu e normal sa muncesti atata saptamanal. Mai ales aici, unde nu te forteaza nimic sa muncesti peste program.

Daca e ceva ce am realizat in zilele astea, asta ar fi ca nu am de gand sa raman prea mult timp la nivelul asta al salariului de baza. Daca nu reusesc sa obtin ceea ce mi-am propus pana-n vara, n-are nici un sens sa raman aici band 5.

Ideal e sa obtii o crestere a salariului de baza, nu sa faci overtime pana crapi pentru a-ti mari veniturile lunare.

 

 

Oricum a fost o luna februarie destul de nasoala dpdv a vremii, n-am pierdut cine stie ce. 🙂

Si am 11 zile de concediu, bucurie mare.

dans.gif

2 Comments

  1. vacanta frumoasa! Si da, programul tau e f. incarcat, dar cat timp esti constient de limitele fizice si psihice, si mai ales cat timp ai de ales si poti alege, keep going.

    (despre cumparaturile zilnice – eu le-am organizat o data pe sapt. cu lista si buget, asa ca am salvat o gramada de timp; e drept nici nu imi place sa merg la cumparaturi)

    Like

  2. Salut! Citesc cu interes despre intamplarile in meseria de asistent chiar daca nu lucrez in domeniu.Multumesc pentru ca iti gasesti timp sa mai si scrii.

    Like

Leave a Reply

