Cum e IELTS-ul Academic?

Nu e usor, dar nu e nici extraordinar de greu.
In opinia mea, daca ai un vocabular cat de cat ok, daca esti obisnuit sa vorbesti cu si/sau sa asculti nativi (i.e. filme fara subtitrare), Listening, Reading si Speaking sunt usoare.

Sigur, ai nevoie de o minima pregatire inainte de examen, pentru ca trebuie sa stii dupa ce sa te uiti sau la ce sa fii atent la listening pentru a-ti face viata mai usoara. Iar la speaking trebuie sa poti purta o discutie pe orice subiect mai simplu.

Chit ca e “academic“, nu te intreaba nimeni de opinia ta despre clonarea umana, CRISPR si modificarile genetice sau mai stiu eu ce.
Singura problema e la Writing, zic eu, pentru ca trebuie sa scrii niste lucruri “in limbaj oficial, formal“, intr-un mod care sa fie pe placul unui examinator mai rigid.

Saptamana trecuta am vazut un articol-reclama pe o pagina de facebook pentru personal din salile de teatre (din UK). Era despre un curs de facultate de tip “top-up”, prin care as putea obtine in 2 ani o diploma de licenta in “Perioperative Practice”. Adica ceva ce imi lipseste pentru a avea sanse mai mari sa reusesc ce mi-am propus acum 5 ani.
Eeeniuei, pentru a studia ca non-localnic la o facultate din Anglia ai nevoie de IELTS Academic luat cu minim 7,0 la toate cele 4 categorii.
Pentru cine nu stie, rezultatele la IELTS se primesc la 13 zile dupa ce dai examenul. Data limita pentru depunerea dosarelor pentru a incepe studiile din septembrie 2017 este 10 septembrie. Examenele IELTS se dau in Anglia in aproape fiecare sambata (si cateodata si in anumite zile de joi).
Eu am citit despre curs pe 2 august, cand eram deja in Romania. Am vorbit cu cineva de la universitatea respectiva, am aflat ca trebuie sa iau IELTS. Pentru a primi rezultatele la timp, trebuia sa dau examenul la prima data disponibila. Din fericire, in Londra se poate da examenul in 3-5 locatii diferite, am gasit un loc liber, am platit si gata.
Si uite asa am ajuns eu sa dau examenul cu pregatire minima, dupa o saptamana cu putina odihna si multa agitatie.

Asta probabil mi s-a intamplat pentru ca m-am tot intrebat ce as face daca as da IELTS-ul, ca toata lumea care si-a inceput procesul de recunoastere a studiilor la NMC dupa ianuarie 2016. 🙂

Ce pot sa spun despre examen:
– organizarea a fost tipica pentru britanici. “Sa ajungeti acolo la timp, altfel vi se va interzice accesul la examen si veti pierde taxa“. Am alergat ca tampitul pentru ca un tren a avut o mica intarziere, ca sa ajung la timp. Si ei ne-au bagat in sala de examen dupa minim 1 ora de la ora la care ne-au chemat. Si oricum au avut niste probleme tehnice, din cauza carora am inceput examenul la 10:00.
– Masurile de securitate sunt ridicole. Ti se face o poza, ti se ia amprenta – care e reverificata inainte de ultimul examen, de Speaking, esti verificat repetat cu un detector de metale si ti se cere sa lasi absolut orice ai in buzunare intr-o garderoba (pentru care nu isi asuma nici o raspundere). Ti se cere sa uploadezi o poza cu pasaportul la inregistrare, apoi e verificata fata ta cu poza din pasaport inainte de fiecare examinare.
E un examen de limba engleza, nu o vizita intr-o inchisoare de maxima securitate. Probabil ca fac asta pentru ca au avut vreun caz ratacit in care cineva a incercat sa insele sistemul. Pentru o tampenie a cuiva (daca a existat asa ceva), acum toata lumea trebuie sa fie tratata ca posibili infractori, nu ca studenti, asistenti medicali, doctori sau alti nefericiti care au nevoie de porcaria lor de hartie.
– Tipic britanic: tot aberau ca “for health&safety reasons please wait in a single-line queue in the corridor and that room”, dar ignorau faptul ca ei au inghesuit aprox. 140 de oameni intr-o cladire veche, cu coridoare inguste.
– Iarasi tipic britanic: mi-au scris incomplet numele pe eticheta de pe banca. Cat de greu e sa iei cu copy-paste un nume dintr-un fisier electronic?
– La listening trebuie sa fii foarte atent la tot ce se zice si sa anticipezi ceea ce ar trebui sa auzi, pentru ca nu auzi o a doua oara nimic si timpul trece repede.
– La reading trebuie sa termini repede primele 2 subiecte (din 4), pentru ca ultimele 2 e probabil sa fie mai complicate si mai lungi si vei intra in criza de timp spre final.
– La writing unii zic ca e bine sa incepi cu subiectul 2, pentru ca are pondere mai mare in nota finala. Eu zic ca e ok sa faci subiectul 1 bine, dar sa incerci sa-l faci in 15 minute, pentru a avea mai mult timp pentru subiectul 2. NU E TIMP pentru a scrie subiectele pe ciorna si apoi sa le transcrii “frumos”. Eu am pierdut 17 minute pentru subiectul 1, ceea ce a fost cam mult. Pentru subiectul 2 trebuie sa iti organizezi argumentele bine si sa te gandesti la o concluzie – o mica schema logica pe ciorna e utila.
– Nu exista pauza intre cele 3 parti, nu ai voie la toaleta in ultimele 10 minute ale oricarei parti sau atunci cand se impart/predau hartiile. Nu ai voie decat cu o sticla de apa transparenta si fara eticheta in sala de examen.
– Pentru speaking e bine sa te obisnuiesti sa vorbesti 2 (nu 3) minute pe un subiect in termeni clar, folosind niste expresii mai complexe (pentru a iti arata cunostintele de vocabular) si sa raspunzi la TOATE cerintele subiectului. Examinatorul NU te va ajuta. Intrebarile suplimentare nu sunt de speriat, dar sunt tampite. Introducerea e tot timpul de genul “cum te numesti, de unde esti, cum e acolo unde esti”, apoi urmeaza o tampenie – “let’s talk about mirrors – how often do you look in a mirror?” a fost pentru mine ce a urmat dupa “how is public transportation in Bucharest

Dupa prima parte a examenului am avut 2 ore sa ma plimb, mananc ceva si relaxez. Noroc ca aveam ditamai parcul aproape.

omu
Habar-n-am daca o sa iau 7 sau mai mult in total, sunt destul de sigur ca la Listening si Reading ar trebui sa iau minim 8 din 9. Voi afla peste 12 zile. Precum se vede, nu am dat prea multe sfaturi despre pregatire, pentru ca ce am facut eu a fost minim si nu stiu daca a fost util sau nu. Se va vedea in rezultat. 🙂

Oricum, un curs specializat de pregatire pentru IELTS este recomandat, i-ar fi de folos oricui.

7 thoughts on “Cum e IELTS-ul Academic?

  1. Te urmaresc de ceva timp… si sa stii ca dai niste infirmatii foarte utile pe care am sa incerc sa le urmez cu strictete (simtindu-ma in UK ca picata din cer :P)
    Momentan sunt in Anglia, am terminat Asistent medical generalist in Romania (licenta am dat-o in februarie 2017 si nu am apucat sa asimilez experienta in tara 😦 ), urmeaza sa fac toti pasii spre a deveni asistent medical in UK inclusiv IELTS- ul 🙂 Eu personal as fi interesata de “modul tau de pregatire” dar si de cursul specializat de pregatire IELTS, unde il gasesc mai exact? Astept raspunsul tau 🙂

    Like

    1. Asa cum ziceam mai sus, roadtoielts e util.
      Apoi e utila o carte cu teste – se gasesc o gramada de cumparat. Daca nu vrei sa platesti, pe libgen sunt o gramada de carti, trebuie doar sa cauti “ielts”. Mie mi-a placut 101 helpful hints for ielts – exista si varianta mai mare, 202 helpful hints for ielts.
      Exista si filmulete pe youtube (cauta “ielts hints” sau “ielts tips”).

      Cel mai important ar fi sa te pregatesti din timp. De bine, de rau, am 20 luni de vorbit zilnic engleza, inainte de asta oricum ma uitam la filme doar fara subtitrari si citeam carti majoritar in engleza. Dar asta nu inseamna foarte mult la examenul de Writing.
      Ideea e ca “even native English speakers sometimes don’t get a 7 in IELTS”, adica examenul nu e banal. Si daca eu iau examenul (ceva de care nu sunt deloc sigur), nu oricine poate sa studieze 1-2 zile si sa il ia.

      Like

      1. Multumesc mult de detalii!!! Recunosc ca sunt putin speriata de examen dar o sa incerc sa ma pregatesc cat de bine pot eu. Sunt in Anglia din luna mai 2017, muncesc la McDonald’s si recunosc ca inca nu m-am obisnuit cu accentul englezesc (rapiditatea si diferitele dialecte pe care le folosesc). Vara trecuta am fost in USA cu work and travel si credeam ca o sa ma descurc la fel de bine si cu engleza din UK.
        Deci examenul IELTS se da pe toata perioada anului, right?
        Iti tin pumnii sa iei minim 7 la toate probele!🤗🤛🤜

        Like

Leave a Reply

