Surprinzator, dar merita sa mergi la Festivalul Enescu… la cinema

Ma plangeam acum multe luni pe aici de faptul ca nu am gasit bilete la David Garrett + Filarmonica din Monte Carlo, la Festivaul Enescu, desi am incercat sa le cumpar din martie.

D Garrett
drepturi imagine: David Garrett (facebook)

Ei bine, am gasit o solutie de compromis mult mai buna decat “sa ma uit la televizor”: m-am dus la Grand Cinema, unde transmisia video a fost hi-quality (cred ca 4K?) iar cea audio a fost excelenta. Nu, n-a fost chiar ca in sala de concerte, dar a fost cea mai buna alternativa.

Culmea a fost ca mi-a placut mai mult partea a doua a concertului (Ravel, in special Boléro). Nu ca mi-a displacut prima parte, cu David Garrett – care a avut niste bis-uri foarte frumoase la capatul unei ore misto, dar parca m-a prins mai mult ritmul mai alert din ora a doua.

Eh, ca ultima data cand am fost la un asemenea concert, imi promit sa mai merg. 🙂

Cat despre experienta in sine, daca transmisiunea video a mai avut momente scurte de lag, audioul a fost foarte bun pe toata durata spectacolului. De mai multe ori mi-am adus aminte de serialul de comedie de pe HBO Silicon Valley, in care un grup de programatori se chinuie sa construiasca o firma de succes in jurul unui algoritm de codare al transmisiunilor video care sa le permita vizionarea in calitate foarte buna si fara nici un lag.

Nu a fost foarte multa lume (dar sala a fost departe de-a fi goala), ceea ce mi-a dat o senzatie ciudata fata de experienta mea precedenta la un spectacol David Garrett, la Filarmonica din Berlin, cand era sala plina-ochi.

Oricum, in conditiile in care biletele vor ramane la fel de greu de procurat si in viitor, in lipsa unor sali de concerte mai mari in Bucuresti, cred ca vizionarea in felul acesta a concertelor din cadrul festivalului Enescu ramane o alternativa cat de cat ok – daca va ramane colaborarea asta valabila in viitor.

P.S. Multumesc din nou cititoarei care mi-a oferit un bilet (contra cost) acum cateva saptamani, bilet pe care a trebuit sa-l refuz pentru ca nu puteam merge fara sotie la concert. Sper ca a gasit un cumparator intre timp.

Va las cu un pic de Ravel

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.